• امروز : یکشنبه - ۱۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 1 September - 2024
5

جایگزین پزشکیان در مجلس شورای اسلامی ۶ تیر ماه در حوزه تبریز انتخاب می شود

  • کد خبر : 151657
  • 21 مرداد 1403 - 19:30
جایگزین پزشکیان در مجلس شورای اسلامی ۶ تیر ماه در حوزه تبریز انتخاب می شود
یازاکو - مدیرکل امور سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی و دبیر ستاد انتخابات استان اعلام کرد: بر اساس اطلاعیه شماره یک معاونت سیاسی وزارت کشور انتخابات میان دوره ای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو برای جایگزین مسعود پزشکیان، روز جمعه برابر با ۶ تیرماه سال ۱۴۰۴ برگزار می شود.

حسن حقیقیان روز یکشنبه در گفت وگو با افزود: حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تعداد ۶ کرسی دارد که با انتخاب دکتر مسعود پزشکیان به عنوان ریاست جمهوری از این حوزه، در اجرای تبصره ۶ ماده ۳۲ قانون انتخابات، مردم این منطقه باید برای انتخاب یکی از نمایندگان خود روز ۶ تیر ماه سال آینده به پای صندوق های رای بروند.

وی اظهار کرد: به استناد بندهای الف و ب ماده ۳۲ قانون انتخابات مذکور، داوطلبان مشمول این ماده و تبصره های ذیل آن باید حداقل ۶ ماه قبل از ثبت نام، از سمت خود استعفاء نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.

حقیقیان ادامه داد: بر همین اساس برای ثبت نام، گواهی پذیرش استعفاء از سوی مقام مسئول، نهایتاً تا تاریخ ۲۵ مرداد ماه سال آینده قابل قبول خواهد بود.

آذربایجان شرقی با تعداد ۱۹ کرسی پس از استان تهران بیشترین تعداد نماینده را در مجلس شورای اسلامی دارد که از این تعداد ۶ کرسی متعلق به حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو است.

در مرحله اول انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روح الله متفکرآزاد و مسعود پزشکیان با کسب اکثریت آرای مردم تبریز، آذرشهر و اسکو به مجلس راه یافتند و در مرحله دوم نیز به ترتیب علیرضا منادی، علی جعفری آذر، رضاغ صدیقی و علیرضا نوین به عنوان نماینده برگزیده شدند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=151657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});