• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
5

ایمن سازی سه کیلومتری مسیر BRT و خط کشی ۲۱۰ کیلومتری معابر منطقه ۴

  • کد خبر : 151958
  • 24 مرداد 1403 - 13:29
ایمن سازی سه کیلومتری مسیر BRT و خط کشی ۲۱۰ کیلومتری معابر منطقه ۴
یازاکو - شهردار منطقه ۴ تبریز با اشاره به ایمن سازی معابر این منطقه، از اجرای اقدامات ترافیکی برای ارتقای ضریب ایمنی شهروندان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از شهریار، هادی مقدم زاده با اعلام این مطلب گفت: با هدف افزایش ضریب ایمنی شهروندان و عابران پیاده در مسیر BRT، بولاردهای فلزی استاندارد در بازشوهای مجاز مسیر برای جلوگیری از ورود موتورسواران و کنترل عابرین پیاده نصب شده است.

شهردار منطقه ۴ به تعویض شیشه های سکوریت ۹ ایستگاه اتوبوس در مسیر BRT اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت بالای این مسیر به عنوان شریان اصلی ترددکنندگان، جداول پلیمری کل مسیر در حوزه منطقه ۴ نوسازی و ترمیم شده است.

وی اضافه کرد: همچنین تعویض و تعمیر نرده های فولادی، تعویض سیم بکسل، تعمیر یا تعویض نرده های استیل در ایستگاه ها بخشی از اقداماتی است که در این مسیر صورت پذیرفته است.

او ادامه داد: با ایمن سازی مسیر و بهسازی این ایستگاه‌ها ضمن بهبود نما و منظر شهری، شرایط مناسبی برای شهروندان در مدت زمان انتظار اتوبوس فراهم می‌شود.

مقدم زاده با اشاره به اینکه خط کشی معابر منطقه با هدف افزایش ضریب ایمنی، دید کافی در شب، روان سازی جریان ترافیک، تسهیل تردد خودروها، کاهش میزان تصادف و سوانح رانندگی اجرا می شود، افزود: طول خط کشی های انجام شده بالغ بر ۲۱۰ کیلومتر متشکل از دو خط منقطع و چندین خط ممتد است و خطوط کناری جداول در جهت جداسازی خطوط عبور وسائط نقلیه به شکل رنگ زرد اجرا شده است.

شهردار منطقه ۴ ابراز کرد:  تعداد ۲۰ سرعتکاه در مسیر BRT و خیابان های محمدی، شهید انصاری فرد، شریفی و شهید عباسزاده و … احداث و اصلاح شده است.

وی اضافه کرد: این اقدامات بر اساس مصوبه های کمیته کارشناسی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز و در جهت حفظ سلامت، آرامش و ایمنی شهروندان صورت می گیرد.

مقدم زاده نصب تابلوهای انتظامی را از دیگر اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه برشمرد و گفت: این مهم یکی از گام های بازدارنده به عنوان بخشی از سیستم علائم راهنمایی و رانندگی محسوب می شود.

شهردار منطقه ۴ نقش ایمن‌سازی معابر با خط‌کشی عابر پیاده و علائم و تجهیزات ترافیکی را در کاهش سوانح رانندگی موثر دانست و افزود: سلامت، آرامش و ضریب ایمنی تردد شهروندان با تداوم اقدامات ترافیکی افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه خط‌کشی عابر پیاده یکی از علائم مهم ترافیکی بوده و نقش بسزایی در کاهش سوانح رانندگی و ایمنی شهروندان دارد، افزود: در همین راستا و افزایش ضریب ایمنی تردد و برقراری نظم و تامین امنیت شهروندان، شهرداری منطقه ۴ تبریز همچنین نسبت به رنگ آمیزی خط کشی خطوط عابر پیاده این مسیر به مساحت ۸۰۰ مترمربع اقدام کرده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=151958

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});