• امروز : یکشنبه - ۲۸ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 18 August - 2024
2

تعیین عوارض محلی در اختیار شورای شهر تبریز قرار گیرد

  • کد خبر : 152393
  • 28 مرداد 1403 - 18:45
تعیین عوارض محلی در اختیار شورای شهر تبریز قرار گیرد
یازاکو - دویست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز امروز (یکشنبه) در عمارت تاریخی شهرداری تبریز برگزار شد.

اسماعیل چمنی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز در این جلسه بر لزوم تعیین عوارض محلی توسط اعضای شورای اسلامی شهر تاکید کرد.

وی اظهار کرد: شورای شهر و شهرداری در کمال احترام و براساس اولویت هم فکری کرده و درصدد حل مشکلات شهر باشند.

وی ادامه داد: تعرفه‌ی عوارض محلی گلوگاه است، چه کسی برای این مورد تصمیم می‌گیرد، یعنی فردی که سال گذشته ۳۰۰ میلیون بدهی داشته چرا باید امسال سه میلیارد تومان پرداخت کند، به نظر بنده این مبالغ دور از انصاف است و با توجه به مشکلات معیشت و مسکن در جامعه مردم زیر فشار اقتصادی قرار دارند.

چمنی افزود: در این زمینه شورای شهر و شهرداری کمک کند تا اگر امکان دارد، عوارض محلی را افزایش ندهیم یا اگر افزایش می‌دهیم این میزان به صورت حداقلی باشد.

وی بیان کرد: یکی از عوامل کاهش توان خرید مسکن، مبلغ عوارض محلی است، به نظر بنده لازم است تا برای عوارض محلی شورای اسلامی شهر تصمیم گیری کند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: پیشنهاد می‌دهم تا نامه‌ای در این خصوص به محضر شورای عالی ابلاغ شده و تصمیم گرفته شود تا عوارض محلی را شوراهای محلی معین کنند.

اجرای پروژه‌های فضای سبز تبریز با یک شرکت امکان پذیر نیست

رئیس کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اجرای پروژه‌های فضای سبز در تبریز با یک شرکت امکان پذیر نیست و باید در این زمینه تصمیمی درست گرفته شود.

احد صادقی بیان کرد: از مدیرکل املاک آقای دنیادوست که در شهرداری منطقه‌ی ۹ مایه‌ی خیر و برکت بوده و تمامی حسن و ذکر خیر آن‌ها به گوش می‌رسد تشکر می‌کنم که مشکل و گلایه‌ی مردم از لحاظ رفت و آمد سخت مردم را حل کرده است.

وی افزود: شرکت تلاشگران شرکتی است که برای تنظیف انتخاب شده و ما در بررسی‌هایی که انجام دادیم پی بردیم که این شرکت با پیمانکاران سابق خود رسما وارد قرارداد دست دوم نه برای اجاره‌ی ماشین آلات بلکه برای انجام عملیات‌های مختلف شده است که کار اشتباهی بوده و نقض قانون است.

صادقی عنوان کرد: این شرکت نمی‌تواند قرارداد دست دوم را با شرکت یا پیمانکار دیگری انجام دهد، مگر برای اجاره‌ی ماشین آلات، اگر چنین اتفاقاتی می‌افتد گزارش دهید تا از آن‌ها جلوگیری شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: شرکت تدبیراندیش برای مدیریت فضای سبز شهر انتخاب شده است، هفته‌ی گذشته لایحه‌ای در خصوص این شرکت و پرداخت حقوق پرسنل آن ارائه شده بود که ما نیز با آن موافق بودیم و باید این مشکل صدرصد حل ‌می‌شد، سعی کرده‌ایم تا شهر تبریز در زمینه‌ی فضای سبز شهر آسیبی نبیند، از آقای فرماندار نیز بابت تصویب لایحه‌ی مرداد و شهریور تشکر می‌کنیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: برای ادامه‌ی فرایند این شرکت به بازنگری نیاز داریم، زیرا اتهامات متوجه شورا بوده و گفته می‌شود که شورا برای نحوه‌ی عملکرد این شرکت تصمیم گرفته است، البته بنده نیز این مورد را رد نمی‌کنم.

وی گفت: بنده نمی‌گویم تا به روال گذشته بازگشته و با ۱۱۰ شرکتی که حتی امکان نظارت بر آن‌ها وجود نداشت، همکاری کنیم بلکه می‌گویم تصمیم کنونی را مورد ارزیابی قرار دهیم.

صادقی ادامه داد: شهرداری می‌تواند بدون کسب مجوز از شورا مناقصه برگزار کند اما در خصوص نحوه‌ی عملیات و فرایند اجرایی پیشنهاد داریم تا با نامه‌ی رسمی هم به تمامی اعضای شورا و شهرداری احاله شود که قبل از تصمیم گیری برای ادامه‌ی فرایند مشورت و همفکری بین اعضای شورا و شهرداری‌ صورت گرفته و با گرفتن نظر کارشناسان مجرب منطقی‌ترین تصمیم گرفته شود.

وی افزود: بنده به این نتیجه رسیده‌ام که اجرای پروژه‌های فضای سبز در کل تبریز با یک شرکت امکان پذیر نیست و باید در این زمینه تصمیمی درست گرفته شود که طی آن نه به گذشته برگردیم و نه با این روند اجرایی اشتباه ادامه دهیم.

وی تاکید کرد: آقای هوشیار بنده از صحبت‌های شما استفاده کردم، اما اینکه در خصوص فضای سبز به عقب برگردیم خوب نیست و ادامه‌ی این روند نیز ایرادات اساسی دارد که کارشناسان نیز آن را تایید کرده‌اند و قابلیت اصلاح برای ادامه‌ی فرایند وجود ندارد.

صادقی بیان کرد: وقتی در یک منطقه پیمانکار مشکلی داشت و یا با مشکلی مواجه می‌شد، از شرکت و یا ناحیه‌ی مجاور آن کمک می‌گرفتیم اما در حال حاضر با وجود یک شرکت این امر امکانپذیر نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: می‌توانیم در این موضوع از بخش خصوصی نیز استفاده کنیم، ما کاری به مجلس نداریم اما اگر مجلس قانونی را تصویب کند ما همه موظف به پایبندی بر آن قانون هستیم.

وی توضیح داد: بنده می‌گویم که ادامه‌ی فرایند با یک شرکت امکان پذیر نیست و هرکس که در این رابطه تصمیم می‌گیرد باید پاسخگو باشد بنده نیز از همان ابتدا با این موضوع مخالف بودم و این لایحه با رای اکثریت تصویب شد، اکنون نیز دلایل فنی مورد نیاز برای عدم ادامه این فرایند مشخص است.

امیدوارم هرچه زودتر شاهد آزادی مسجدالاقصی، اولین قبله‌گاه مسلمانان باشیم

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: این روزها فلسطین و غزه زیر بمباران شدید رژیم منفور صهیونیستی قرار دارد، امیدواریم که هرچه زودتر شاهد آزادی مسجد الاقصی اولین قبله‌گاه مسلمانان باشیم.

غلامرضا احمدی ضمن گرامیداشت روز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، گفت: امروز در این جلسه میزبان مهمانان عزیز، آزادگان سرافراز شاغل در شهرداری تبریز هستیم که حضور آن‌ها در این جلسه‌ را مایه‌ی برکت شمرده و خیرمقدم می‌گویم.

وی ادامه داد: ورود رسمی اسماعیل چمنی به جلسه‌ی شورای اسلامی شهر تبریز را تبریک می‌گویم با توجه به سابقه‌ی فعالیت آقای چمنی در ادوار گذشته‌ی شورای اسلامی شهر تبریز، برایشان آرزوی توفیق و عنایت دارم.

احمدی در خصوص روز جهانی مسجد، عنوان کرد: ۳۱ مرداد سال ۱۳۴۸ مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد و پس از آن اتفاق هر سال این روز را با عنوان روز مسجد در سطح جهان اسلامی گرامی می‌داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: این روزها فلسطین و غزه زیر بمباران شدید این صهیونیست‌ها قرار دارند که امیدواریم هرچه زودتر شاهد آزادی مسجد الاقصی اولین قبله‌گاه مسلمانان باشیم.

تجلیل از آزادگان سرافراز شاغل در شهرداری توسط اعضای شورای اسلامی شهر تبریز

اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در دویست و هفتمین جلسه‌ی علنی شورای اسلامی شهر تبریز از آزادگان سرافراز شاغل در شهرداری تجلیل کردند.

در این جلسه به مناسبت روز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی از آزادگان سرافراز شاغل در شهرداری تبریز تجلیل به عمل آمد.

در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با قدردانی از رشادت و ایثار آزادگان بر لزوم قدردانی از رزمندگان، جانبازان، خانواده شهدا، آزادگان و… که امنیت امروز شهر و کشورمان را مدیون آنها هستیم، تاکید کردند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=152393

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});