• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
2
سفیر ترکیه:

در قفقاز قدمی که سبب آسیب رساندن به ایران شود بر نمی‌داریم

  • کد خبر : 152462
  • 29 مرداد 1403 - 13:00
در قفقاز قدمی که سبب آسیب رساندن به ایران شود بر نمی‌داریم
یازاکو - سفیر ترکیه در مصاحبه‌ای گفت: توافق بین ارمنستان و آذربایجان کریدور زنگزور را هم شامل می شود. در توافق بین طرفین، یک بند است که طبق آن باید یک راه ارتباطی و پیوند بین آذربایجان و نخجوان برقرار شود و این به معنای الحاق و پیوستن آن به خاک آذربایجان نیست.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، سفیر ترکیه در ایران در خصوص وضعیت قره باغ با بیان اینکه توافق بین ارمنستان و آذربایجان کریدور زنگزور را هم شامل می شود: در توافق بین طرفین، یک بند است که طبق آن باید یک راه ارتباطی و پیوند بین آذربایجان و نخجوان برقرار شود و این به معنای الحاق و پیوستن آن به خاک آذربایجان نیست.

وی افزود: طبق گفته رئیس جمهورمان این فرایند باید به گونه ای باشد که منفعت کشورها آسیب نبیند و اینکه رضایت ارمنستان، آذربایجان و ایران در این موضوع مهم است. فکر نمی کنم که سبب ایجاد اختلاف بین ایران و ترکیه شود.

سفیر ترکیه یادآور شد: ما منافع ایران و آذربایجان را همانند منافع خود می بینیم و به دنبال عادی سازی روابط با ارمنستان هم هستیم.

در این موضوع ترکیه قدمی که سبب آسیب رساندن به ایران شود را بر نمی دارد و من فکر می کنم که ایران هم نسبت به این موضوع آگاه است.

وی با اشاره به اینکه نتیجه چیزی که از توافق به دست می آید هم مهم است: یعنی اینکه نخجوان و آذربایجان بتوانند یک خط ارتباطی با یکدیگر داشته باشند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=152462

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});