• امروز : یکشنبه - ۱۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 1 September - 2024
1

بیش از ۴۷۲ تن فرآورده‌های خام‌ دامی از زنجان صادر شد

  • کد خبر : 153439
  • 07 شهریور 1403 - 12:45
بیش از ۴۷۲ تن فرآورده‌های خام‌ دامی از زنجان صادر شد
یازاکو - مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: بیش از۴۷۲ تن انواع فرآورده‌های خام‌ دامی از ابتدای سال جاری تاکنون از زنجان به کشورهای خارجی صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، محمدباقر حاج کاظمی روز چهارشنبه افزود: از ابتدای امسال تاکنون، بیش از ۴۷ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم آلایش مرغی، بیش از ۱۲۹ هزار و ۵۵۰ کیلوگرم تخم مرغ خوراکی، ۲۲۵ هزار کیلوگرم گوشت مرغ منجمد و ۷۰ هزار و ۳۶۸ کیلوگرم انواع محصولات لبنی از استان به سایر کشورها صادر شده است

وی اضافه کرد: بازار هدف فرآورده های خام دامی استان زنجان، کشورهای قطر، آذربایجان، عراق و افغانستان است.

حاج کاظمی با بیان اینکه در بسیاری از محصولات دامی با مازاد تولید در داخل استان مواجه هستیم، اظهار داشت: برای حمایت از تولید کنندگان شرایط صادرات در استان تسهیل و فرآورده‌های خام دامی با فراهم کردن الزامات بهداشتی کشورهای مقصد، تحت نظارت کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان به سایر کشورها صادر می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی زنجان گفت: رعایت الزامات بهداشتی در واحدهای تولیدی همچنین پذیرش دستورالعمل‌ها و استانداردهای کشورهای هدف نقش بسیار مهمی در توسعه و استمرار صادرات دارد.

وی یادآور شد: بر اساس قوانین تجارت بین المللی و طبق موافقت نامه SPS، وظیفه نظارت بهداشتی بر محصولات دامی در سطح بین المللی با مجموعه های دامپزشکی کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت دام است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=153439

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});