• امروز : یکشنبه - ۱۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 1 September - 2024
1

آیا پزشکیان می تواند روابط ترکیه و ایران را تقویت کند؟

  • کد خبر : 153747
  • 10 شهریور 1403 - 20:30
آیا پزشکیان می تواند روابط ترکیه و ایران را تقویت کند؟
انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور جدید ایران پس از درگذشت ابراهیم رئیسی، می‌تواند نشان‌دهنده تغییراتی در مواضع منطقه‌ای و بین‌المللی ایران باشد. این انتخاب، به ویژه در روابط ایران با ترکیه که یکی از قدرت‌های منطقه‌ای محسوب می‌شود، اهمیت ویژه‌ای دارد.

رسانه‌های ترکیه به‌طور گسترده به ریشه‌های آذربایجانی پزشکیان اشاره کرده و درباره تأثیر احتمالی آن بر روابط دوجانبه گمانه‌زنی کرده‌اند. اما آیا اصالت آذری وی می‌تواند روابط ترکیه و ایران را بهبود بخشد؟ و آیا پزشکیان قادر به اتخاذ تصمیمات مهم در برابر ساختار قدرتمند حکومت ایران خواهد بود؟

به گزارش یازاکو به نقل از عصرترکیه ، گرچه انتخاب پزشکیان امیدهایی را برای اقلیت‌های ترک در ایران ایجاد کرده، اما قدرت اصلی همچنان در دست رهبر معظم انقلاب و جناح‌های محافظه‌کار است که این موضوع تغییرات رادیکال در سیاست خارجی را دشوار می‌کند.

از نظر روابط فرهنگی و اقتصادی، پزشکیان ممکن است به بهبود روابط فرهنگی میان دو کشور کمک کند، اما محدودیت‌ها همچنان به واسطه سیاست‌های ایران و جناح‌های محافظه‌کار بر سر جای خود خواهد بود.

در نهایت، پزشکیان با تأکید بر اصلاحات و تقویت روابط با کشورهای همسایه، از جمله ترکیه، در تلاش است تا روابط اقتصادی و تجاری را تقویت کند. با این حال، تصمیمات کلان سیاسی ایران همچنان توسط رهبر معظم و ساختار محافظه‌کار کشور هدایت می‌شود، که احتمال تغییرات عمده را کاهش می‌دهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=153747

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});