• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
0
آمریکا مدعی شد؛

روسیه، چین و ایران سه بازیگر بزرگ وپر نفوذ خارجی در انتخابات آمریکا هستند

  • کد خبر : 154355
  • 17 شهریور 1403 - 20:30
روسیه، چین و ایران سه بازیگر بزرگ وپر نفوذ خارجی در انتخابات آمریکا هستند
یازاکو - مقامات ارشد آمریکا مسکو، پکن و تهران را به استفاده از روش های «نفوذ» برای خدشه دار کردن رقابت نوامبر متهم کردند.

به گزارش واحدترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از تی آر تی ورلد مقامات آمریکایی می گویند بازیگران خارجی تلاش های خود را برای نفوذ در انتخابات افزایش داده اند و روسیه، ایران و چین را به عنوان “سه بازیگر بزرگ پرنفوذ خارجی” معرفی می کنند.
این در حالی است که هیچ واکنش فوری از سوی مسکو، پکن و تهران به اتهامات مربوط به انتخابات واشنگتن نشان نداده نشده است.
سه مقام ODNI در جریان کنفرانس رسانه‌ای روسیه، ایران و چین را متهم کردند که تلاش می‌کنند «مسائل بحث‌برانگیز و لفاظی‌هایی را که به دنبال ایجاد تفرقه بین آمریکایی‌ها است» و تلاش برای «ضعیف جلوه دادن» ایالات متحده و نظام دموکراتیک آن تقویت کنند.
این مقامات افزودند: «ما شاهد کار بازیگران خارجی برای به خطر انداختن نهادهای سیاسی آمریکا بوده‌ایم.
“فعال ترین تهدید نفوذ خارجی”
جامعه اطلاعاتی ایالات متحده به ارزیابی این موضوع ادامه می دهد که “روسیه مهم ترین و فعال ترین تهدید نفوذ خارجی برای انتخابات امسال ایالات متحده است.”

مقامات آمریکایی افزودند: «روسیه به دنبال تقویت لفاظی تفرقه‌انگیز و تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات است که هر دو حاکی از اهداف سیاست خارجی گسترده‌تر مسکو برای تضعیف ایالات متحده و تضعیف حمایت واشنگتن از اوکراین است».

این مقام همچنین گفت: ایران نسبت به گذشته تلاش بیشتری برای تأثیرگذاری در انتخابات نوامبر انجام می دهد و همچنین به دنبال دسترسی سایبری به افرادی است که ارتباط مستقیمی با ستاد انتخاباتی هر دو حزب سیاسی دارند.

وی ادامه داد:ایران مجموعه‌ای از ابزارها را در اختیار دارد وگزارش‌های اخیر عملیات سایبری ایران، از جمله عملیات هک و افشای تبلیغات علیه ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور سابق نشانگر این حقیقت و توان است.

با این حال، مقامات آمریکایی گفتند که چین بر روی «تأثیر بر رقابت‌های انتخاباتی» متمرکز است و تلاشی برای تأثیرگذاری بر رقابت‌های ریاست‌جمهوری ندارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=154355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});