• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
2
نماینده مردم تبریز:

طرح آزادراه تبریز- ارومیه یک ابر پروژه ملی است

  • کد خبر : 155871
  • 01 مهر 1403 - 21:21
طرح آزادراه تبریز- ارومیه یک ابر پروژه ملی است
نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح آزادراه ۳۲ کیلومتری قطعه ۶ تبریز- ارومیه به قطع یقین یک ابر پروژه ملی است و باید به این پروژه از دید فرا استانی نگاه کنیم و برای هر چه زودتر به سرانجام رسیدن آن از هیچ حمایت و کمکی دریغ نکنیم.

علیرضا نوین در جریان بازدید از این پروژه افزود: این آزاد راه یک شریان اصلی برای کاهش بار ترافیکی در سایر راه های ارتباطی شمال غرب کشور بخصوص خود تبریز است این پروژه با همت سرمایه گذار آن توانسته تا کنون به‌طور متوسط ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.
وی روز شنبه در بازدید از طرح آزادراهی ارومیه – تبریز اظهار کرد: برای به سرانجام رسیدن این پروژه باید حمایت های کافی از سوی دولت صورت گیرد و ما نمایندگان نیز باید برای تحقق این خواسته ها و اینکه این پروژه هرچه زودترزیر بار ترافیکی برودباید تمام و کمال در این راه در کنار سرمایه گذار پروژه باشیم.
نوین با ابراز رضایت از عملکرد سرمایه گذار پروژه قطعه شش آزاد راه تبریز ارومیه افزود پروژه ساخت آزاد راه قطعه ۶ ارومیه – تبریز به طور مشارکتی با بخش خصوصی که ۶۰ درصد از این پروژه سهم بخش خصوصی و ۴۰ درصد پروژه سهم دولت می باشد با برآورد ۱۲ همت در حال انجام می باشد.
وی افزود: اگر تعهدات دو طرف پروژه به موقع انجام گیرد می توانیم حدود دوسال آینده شاهد یک اتفاق بزرگ در استان باشیم و یکی از ابر پروژه های استانی را به زیر بار ترافیک ببریم.
نوین در ادامه صحبت هایش افزود حدود ۷۰ درصد از فاز اول این پروژه نهایی شده است و در مجموع چهل درصد از کل پروژه پیشرفت فیزیکی داشته است.
نوین در ادامه صحبت هایش تصریح کرد: با توجه به وجود دکتر پزشکیان در راس دولت امیدوارم دولت حمایت های لازم از این پروژه که به نظر من اولویت‌دارترین پروژه آذربایجان شرقی می باشد را انجام دهد و این پروژه به سرانجام نهایی برسد.
نماینده مجلس در ادامه صحبت هایش افزود از چنین سرمایه گذاران بومی که بی هیچ منتی عهده دار انجام چنین پروژه های شریانی هستند باید تقدیر و تشکر نمود ک راه را برای فعالیت آنها هموار کرد.
مهمانی، سرمایه‌گذار پروژه قطعه ۶ آزادراه تبریز _ ارومیه نیز در این بازدید با تقدیر از حضور دکتر نوین نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در بازدید از این پروژه گفت امیدواریم با فعالیت های صورت گرفته و برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم بتوانیم در مدت زمان معین این پروژه را به سر منزل مقصود برسانیم البته همه اینها در گرو انجام تعهدهایی که دولت محترم بر عهده گرفته است و در دولت جدید با توجه به حضور دکتر پزشکیان امید داریم این همکاری متقابل بسیار شایسته و ویژه تر باشد.
وی ادامه داد: همه روزه شاهد اتفاقات ناگواری در اتوبان شهید کسایی هستیم که با تامین اعتبارات لازم و سرعت بخشیدن به اجرای پروژه شاهد کاهش بار ترافیکی اتوبان شهید کسایی و همچنین کاهش حوادث ناگوار در این اتوبان خواهیم بود.
مهمانی در ادامه ابراز امیدواری کرد که با حمایت نمایندگان استانی مجلس از این پروژه شاهد اتفاقی بزرگ در استان باشیم.
تاکنون بیش از ۴۵ هزار میلیارد ریال از سال ۱۳۹۸ تاکنون برای اجرای قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه هزینه شده و با هدف ایجاد مسیری مناسب بین شهر تبریز (مرکز استان آذربایجان‌شرقی) و ارومیه (مرکز استان آذربایجان‌غربی) در ادامه ایجاد کریدور شرق به غرب از تهران تا مرز بازرگان در ۶ قطعه طراحی شده که ۷۱ کیلومتر آن شامل قطعه اول به طول ۲۴.۵ کیلومتر، قطعه ۲ به طول ۱۵.۵ کیلومتر و قطعه ۴ به طول ۳۱ کیلومتر تکمیل شده و عملیات ساخت قطعه سوم به طول ۱۷ کیلومتر، پنجم به طول حدود ۳۰ کیلومتر و ششم به طول حدود ۳۲ کیلومتر در دست اجراست.
این آزادراه دارای ۶ خط به عرض ۳۲ متر است که تا کنون برای اجرای قطعه ششم آزادراه تبریز – ارومیه ۱۴ کیلومتر آزادسازی انجام گرفته است.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=155871

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});