• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
2
رئیس قطب علمی-آموزشی مدیریت سلامت ایران:

سیستم بیمه نیاز به تغییر نگرش دارد

  • کد خبر : 156063
  • 03 مهر 1403 - 17:44
سیستم بیمه نیاز به تغییر نگرش دارد
رئیس قطب علمی-آموزشی مدیریت سلامت ایران بر تغییر نگرش در سیستم بیمه تأکید کرد.

به گزارش یازاکو به نقل از روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت استان، علی جنتی، رئیس قطب علمی-آموزشی مدیریت سلامت ایران، در دیدار با مدیر کل بیمه سلامت استان، فعالیت‌های پژوهشی این اداره را ارزشمند عنوان کرد و گفت: در دانشکده مدیریت وجود رشته‌های مختلف در حوزۀ بیمه، از جمله اقتصاد سلامت، مدیریت سلامت، فناوری اطلاعات سلامت و …، همچنین تعامل و همگرایی دانشجویان این رشته‌ها با سازمان‌های بیمه‌گر، ظرفیت قابل توجهی است که می‌تواند در راستای بهبود کیفیت خدمات رسانی بیمه‌ای و ارتقای خدمات عمومی سلامت به جامعه راهگشا باشد.

وی افزود: یکی از نگرانی‌های ما در حوزه سلامت و بیمه این است که تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها، ذهنی، احساسی و یا سیاسی انجام می‌شوند و به هیچ عنوان مبتنی بر شواهد نیستند.

جنتی تأکید کرد: در تمام حوزه‌های مربوط به مدیریت ما اگر بخواهیم علائم حیاتی سیستم را ببینیم باید به شواهد و علائم توجه کرده و بعد از تشخیص، مداخله کنیم اما متأسفانه این دیتاها اغلب در سیستم‌ها موجود نیستند.

وی با اشاره به مشکلات و موانع پیشِ‌روی بیمه‌ها خاطر نشان کرد: بیمه‌ها باید مسیر حرکت و بخشی از بار مالی خود را به سمت خدمات پیشگیری معطوف کنند و اگر این اتفاق نیفتد در مدت زمانی کوتاه به ورشکستگی خواهند رسید چرا که مسیر اصلی حرکت بیمه‌ها به سمت بیماری‌های مزمن است که نیاز به حمایت‌های طولانی‌مدت دارد و این موضوع از توان سازمان‌های بیمه‌گر خارج است.

رئیس قطب علمی-آموزشی مدیریت سلامت ایران همچنین ادامه داد: برای بالا بردن کیفیت و بهره‌وری، دنیا به سمت استفاده از شواهد پیش می‌رود و با توجه به این که منابع نظام سلامت محدود و رو به کاهش هستند باید کارهای پژوهشی با محوریت تغییر نگرش در سیستم خدمات‌رسانی حوزه سلامت مدیریت شوند.

به گفته جنتی، بیمه سلامت آذربایجان شرقی با ذهن باز و نگرش مثبت به بحث پژوهش، همواره گام‌های مثبتی در جهت ارتقای کیفیت حوزه سلامت استان برداشته است.

علی جنتی در پایان گفت: قرار نیست امضای تفاهم‌نامه تمام مشکلات موجود در این حوزه را حل کند اما امیدواریم که بتواند بخش عمده‌ای از اهداف مورد نظر را تحت پوشش قرار داده و پیش ببرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=156063

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});