• امروز : دوشنبه - ۱۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024
3

صدور ۱۳ هزار و ۲۵ کارت بازرگانی و کارنه‌تیر در اتاق بازرگانی تبریز

  • کد خبر : 157278
  • 16 مهر 1403 - 11:26
صدور ۱۳ هزار و ۲۵ کارت بازرگانی و کارنه‌تیر در اتاق بازرگانی تبریز
یازاکو - اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در نیمه نخست امسال ۱۳ هزار و ۲۵ فقره کارت بازرگانی و کارنه‌تیر( سند گمرکی برای ترانزیت بین المللی کالا) صادر و تمدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این شهرستان در راستای انجام وظایف خود از ابتدای سال جاری تاکنون، یک هزار و ۲۵ فقره کارت بازرگانی و یک هزار و ۲۰۷ فقره کارت عضویت صادر و تمدید کرده است.

بر اساس این گزارش، از این تعداد، ۲۸۸ فقره کارت بازرگانی و ۳۷۱ فقره کارت عضویت در ماه های فروردین و اردیبهشت، ۳۷۱ فقره کارت بازرگانی و ۴۲۲ فقره کارت عضویت در خرداد و تیر و ۳۶۶ فقره کارت بازرگانی و ۴۱۴ فقره کارت عضویت در مرداد و شهریور ماه امسال صادر و تمدید شده است.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در این بازه زمانی، بیش از ۱۲ هزار فقره کارنه‌تیر جهت استفاده ناوگان شرکت‌های حمل‌ و نقل بین‌المللی استان صادر کرده است.

از این تعداد، چهار هزار و ۲۷۶ فقره کارنه‌تیر صادراتی و هفت هزار و ۶۳۲ فقره کارنه‌تیر وارداتی در اتاق بازرگانی تبریز ثبت شده است.

بر اساس این گزارش در این بازه زمانی کشورهای ترکیه، گرجستان، روسیه، بلغارستان، ایتالیا، انگلستان، اتریش، مقدونیه، رومانی، آلمان، سوئد، دانمارک، چک، اسپانیا، لهستان، قزاقستان، لبنان و بالعکس مقاصد صادراتی از این استان بودند.

کارنه تیر ( TIR carnet ) سندی است گمرکی که برای ترانزیت بین‌المللی کالا در چارچوب کنوانسیون تیر ( TIR ) در کشور مبدأ صادر می‌شود و به موجب آن کالا در وسیله نقلیه جاده‌ای به‌طور پلمب شده از خاک کشورهای بین راه عبور می‌کند و تا مقصد نیازی به انجام تشریفات گمرکی مربوط به ترانزیت در مرزهای ورودی و خروجی این کشورها طبق قوانین داخلی آن‌ها نخواهد بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=157278

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});