• امروز : سه شنبه - ۱۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 8 October - 2024
1
در نخستین بازدید کاری استاندار آذربایجان شرقی از آزادراه تبریز- مرند- بازرگان مطرح شد:

پروژه‌های آزادراهی از اولویت‌های استان است

  • کد خبر : 157342
  • 16 مهر 1403 - 18:30
پروژه‌های آزادراهی از اولویت‌های استان است
یازاکو - استاندار آذربایجان شرقی ظهر امروز (دوشنبه) در بازدید از پروژه آزادراه تبریز- مرند- بازرگان حدفاصل تبریز تا صوفیان، در جریان روند عملیات اجرایی این پروژه قرار گرفت و مسائل و مشکلات آن را بررسی کرد.

بهرام سرمست در این بازدید، گفت: این پروژه جزو پروژه‌هایی است که کشور ما را به اروپا و حوزه اوراسیا متصل کرده و یکی از طرح‌های مهم استان به شمار می‌رود.
وی افزود: در بازدید از پروژه تاکید کردیم که عملیات اجرایی از پل دیزل‌آباد تا دانشگاه آزاد صوفیان تا آذر ماه باید به بهره‌برداری برسد و قطعه بعدی نیز در دستور کار قرار گرفته و تاسیسات جانبی و ایمنی نیز به موازات پروژه اجرا خواهد شد.
سرمست ادامه داد: این پروژه ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ولی لازمه افتتاح آن تکمیل و بهره‌برداری از تاسیسات جانبی و ایمنی تا قبل از فرا رسیدن فصل سرماست.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: بالغ بر ۲ هزار و ۳۴۷ میلیارد تومان به صورت مشارکتی از طرف دولت و پیمانکار طرح به پروژه اختصاص داده شده است.
وی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت های مهم استان فعال کردن پروژه‌های نیمه‌تمام است، افزود: جاده‌های استان فرسوده است و این موضوع برای آذربایجان که روزی در مسیر جاده ابریشم بوده قابل قبول نیست، بنابراین باید همت کنیم تا پروژه ها را فعال کنیم.
سرمست گفت: با تعاملی که در استان وجود دارد، موانع اجرای پروژه ها برطرف خواهد شد.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: مدیر قوی، مدیری است که موضوعات مجموعه خودش را درون سازمانی و بین بخشی حل کند.
سرمست به دیدارش با معاون اول رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: کریدورهای آزادراهی از اولویت های استان است و در دیداری که با دکتر عارف داشتم در این خصص مذاکرات لازم انجام شد.
گفتنی است آزادراه تبریز- مرند- بازرگان یکی از پروژه‌های مهم راهسازی در کشور است که اهداف اصلی آن، اتصال مرکز کشور به اروپا از طریق کریدور بین المللی شرق به غرب و تکمیل شبکه آزادراهی کشور، ارتقای سطح ایمنی و سلامت عبور و مرور، کاهش تلفات و کاهش زمان سفر و افزایش سرعت انتقال کالا و مسافر، کاهش مصرف سوخت به میزان ۳۰ میلیون لیتر در سال اول بهره برداری، کاهش آلاینده های زیست محیطی، رشد و توسعه بخش‌های اقتصادی گردشگری فرهنگی و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=157342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});