• امروز : دوشنبه - ۱۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024
1
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز:

شهرداری تبریز پرداخت بدهی‌ها را در اولویت قرار دهد

  • کد خبر : 157352
  • 16 مهر 1403 - 20:00
شهرداری تبریز پرداخت بدهی‌ها را در اولویت قرار دهد
یازاکو - رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اولویت اول شهرداری تبریز باید پرداخت بدهی‌ها باشد و تا زمانی که این بدهی‌ها تمام نشده پروژه‌ی جدیدی را آغاز نکند.

علیرضا نوای باغبان روز دوشنبه در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: آمار و ارقام بودجه‌ی قطعی در نظر گرفته شده برای سال ۱۴۰۲ را مرور کرده و تفریغ بودجه‌ی آن را بصورت قطعی دریافت کردیم.

وی ادامه داد: قبلا برای این کار ماه‌ها وقت گذاشته و تک به تک عدد و ارقام را بررسی می‌کردیم اما از امسال تفریغ بودجه را در اختیار حسابرس قرار می‌دهیم، «ارکان سیستم» حسابرسی است که تفریغ بودجه را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم تا پایان ماه جاری بررسی کنند.

وی افزود: معمولا ارقام قطعی که از نظر شهرداری برای بودجه بیان شده مقرر می‌شود و در صورت نیاز فقط تغییرات اندکی در آن لحاظ می‌شود، نیاز است مرور کنیم و بدانیم بودجه‌ی سال گذشته چگونه خرج شده و برای هر موضوع چقدر بودجه اختصاص داده و درآمد و هزینه‌های آن چگونه بوده است.

نوای باغبان با تاکید بر اینکه پرداخت بدهی باید در اولویت شهرداری تبریز باشد، عنوان کرد: شهرداری‌ تا زمانی که بدهی‌های خود را پرداخت نکرده‌ است، پروژه‌ی جدیدی را شروع نکنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: ما باید بلافاصله بعد از اطلاع گرفتن از میزان و زمان بدهی خود آن را پرداخت کنیم.

وی تاکید کرد: شهرداری برخلاف سایر ارگان‌های دولتی برای عملی کردن پروژه‌های خود منتظر تخصیص بودجه نمی‌ماند، پروژه را با بدهی هم که باشد پیش می‌برد، چون اگر شهرداری این‌گونه عمل نکند، تمام کارهایش نصفه می‌ماند.

حوزه‌ی محیط زیست و خدمات شهری نیاز به عنایت بیشتری از اعضای شورا دارد

احد صادقی، دبیر کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: در حوزه‌ی محیطی زیست و خدمات شهری از عدم اختصاص بودجه گلایه داریم.

وی افزود: در سازمان پسماند با یک تحرک ساده توانسته‌اند ۱۰ میلیارد کمپوست داخل مجموعه‌ی شهرداری به فروش برسانند، اگر این موضوع در این محموعه تدوام پیدا کند، می‌تواند روش خوبی برای درآمدزایی باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه حوزه‌ی محیط زیست و خدمات شهری نیاز به عنایت بیشتری از اعضای شورا دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در این حوزه عقب مانده‌ایم، در حالیکه می‌توانیم با سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی چون پسماند، بازارچه‌های محلی، سازمان میادین، پسماندو … سود بیشتری داشته باشیم‌.

صادقی افزود: در حوزه‌ی توزیع بودجه همانگونه که پرداخت به بدهی‌هایمان توجه می‌کنیم باید خرید ماشین آلات و احداث پارک و…. را که مغفول مانده‌اند در دستور کار خود قرار دهیم.

وی اظهار کرد: اختصاص بودجه‌ی ما فقط در حوزه‌ی ورزش است و چشم‌پوشی کرده و بدون در نظر گرفتن تابستان و زمستان در نظر داریم تا برای ورزش خرج کنیم.

حکیمه غفوری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه بیان کرد: عدم پرداخت بدهی در موعد معین موجب بی اعتباری شهرداری می‌شود.

اسماعیل چمنی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: توسعه‌ی شهر تبریز و حل مشکلات آن اولویت‌ کاری ما قرار دارد، از نظر بنده حق مطلب در خصوص گزارش بودجه‌ی شهرداری ادا نمی‌شود، هزینه و درآمد شهرداری باید هرماه توسط خزانه دار شورا به اطلاع عموم برسد، در حالیکه این گزارش در حال حاضر هر ۶ ماه یکبار است.

وی ادامه داد: ما باید دست به دست داده و با هم افزایی نقاط ضعف را برطرف نموده و نقاط قوت را نیز تقویت بخشیم.

چمنی بر خودداری از اجرای پروژه‌های تعدیل محور تاکید کرد و گفت: اگر این موضوع را در شهرداری حل کنیم بسیاری از مسائل شهر حل می‌شوند، عمده درآمد شهرداری‌ برای پروژه‌های تعدیل محور عمرانی صرف می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: افراد گردن کلفت شهر پیمانکاران شهرداری هستند، وقتی که پروژه متوقف می‌شود و اقدامات آن به سال‌های بعدی می‌ماند هزینه‌های تکمیل آن چند برابر می‌شود.

وی تشریح کرد: شهرداری باید نسبت به درآمد و بودجه‌ی واقعی خود اقدام به اجرای پروژه کند، شهرداری مکلف است تا حق الزحمه‌ی پیمانکاران را به موقع پرداخت کند.

چمنی با تأکید مجدد بر اینکه نباید هیچ پروژه‌ی تعدیل محوری در شهر وجود داشته باشد، اظهار کرد: چگونه ممکن است که عمر آسفالت خیابان‌های ما به یک سال کفاف نمی‌دهد اما این آسفالت در کشورهای دیگر ۱۰ سال عمر می‌کند، شهرداری با بر پروژه‌های خود نظارت داشته باشد.

وی بیان کرد: ایجاد بازارچه‌های محلی در شهر تبریز لازم است، از طرف دیگر وانت بارها ساماندهی می‌شوند، امیدواریم در بودجه‌ی سال جاری پروژه‌های عمرانی نیمه تمام را که چالش‌های بسیاری برای ما ایجاد کرده‌اند، مبلغی اختصاص داده و آن‌ها را تکمیل کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=157352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});