به گزارش پایگاه خبری یازاکو، حیدر فتحزاده امروز در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با وی در برنامه و بودجه استان اظهار کرد: شخص رئیس جمهور فرزند آذربایجان بوده و بر مبنای آراء مردم سراسر کشور از جمله آذربایجان انتخاب شده است و میتوان وی را به عنوان یک شخصیت سیاسی برندسازی کرد.
وی افزود: با برندسازی شخصیتهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی میتوانیم رفتارها و ظرفیتهای استان را معرفی کرده و در جهت جذب گردشگر به کار گیریم.
فتحزاده اعلام کرد: از برگزاری یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و سومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز، در هر شرایطی حمایت میکنیم اما باید از تکیه صرف بر منابع دولتی خارج شویم و از طریق جلب مشارکت بخش خصوصی و حضور خود مردم به توسعه گردشگری کمک کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی آذربایجان شرقی همچنین بر لزوم افزایش سهم و مشارکت دستگاههای اجرایی و فرمانداریها در امر توسعه گردشگری استان تاکید و تصریح کرد: باید مشابه چنین رویدادی در شهرستانهای استان نیز برگزار شود.
نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز ۲۵ تا ۲۸ مهر برگزار می شود
در این دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به تشریح جزئیات برگزاری یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و سومین نمایشگاه بینالمللی گردشگری تبریز پرداخت و گفت: این نمایشگاه روزهای ۲۵ تا ۲۸ مهر جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تبریز برگزار میشود.
احمد حمزه زاده توضیح داد: تا کنون ۲۹ استان برای حضور در این رویداد ثبت نام کردهاند که در حدود ۱۰۰ غرفه گردشگری و ۳۵۰ تا ۳۸۰ غرفه صنایع دستی در سالنهای پروین اعتصامی، شهریار و آذربایجان به معرفی ظرفیتهای فرهنگی، هنری، صنایع دستی و گردشگری استان خواهند پرداخت.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه در سال گذشته ۱۸۰ هزار نفر بازدید کننده داشت، یادآور شد: ۴ میلیارد تومان تسهیلات خرید از طریق صندوق کارآفرینی امید در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفته بود.