• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
0
رییس شورای اسلامی شهر تبریز:

حاشیه نشینی، ابرمسئله‌ی شهر تبریز است

  • کد خبر : 158701
  • 28 مهر 1403 - 18:30
حاشیه نشینی، ابرمسئله‌ی شهر تبریز است
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه حاشیه نشینی، ابرمسئله‌ی شهر تبریز است گفت: ابرمسئله‌ی شهر تبریز، مسئله‌ی حاشیه‌ نشینی بوده و ضروری است تا جلب و جذب امکانات و‌ حمایت‌های ملی برای ساماندهی آن را در اولویت کار خود قرار دهیم.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تبریز، دویست و هفدهمین جلسه علنی این شورا به صورت فوق‌العاده و با حضور نمایندگان مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز ( دوشنبه ) در عمارت تاریخی شهرداری برگزار شد.
غلامرضا احمدی، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در ابتدای این جلسه اظهار کرد: حضور نمایندگان محترم شهر تبریز، آذرشهر و اسکو آقایان نوین، صدیقی، جعفری آذر، منادی و متفکر آزاد و همچنین اعضای محترم شورا، مدیران شهرداری و اصحاب رسانه را گرامی می‌داریم.
وی ادامه داد: امروز سالروز وفات حضرت معصومه«س» بانوی بزرگواری که تربیت شده‌‌ی دامان اهل بیت پیامبر«ص» بوده است، فرازی از مقام معظم انقلاب در این خصوص مطرح شده است که این حضرت با حرکت خود در جمع یاران و اصحاب ائمه با حضور خود در شهر قم موجب شد تا این شهر به عنوان پایگاه اصلی معارف اهل بیت«ع» شناخته شده و انوار علم و معارف را به سراسر دنیا منتقل کند، رحلت شهادت گونه‌ی حضرت فاطمه معصومه «س»را به تمامی مسلمانان تسلیت عرض می‌کنم.
وی افزود: امروز شاهد جلسه‌ی مشترک نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و مدیران محترم شهرداری هستیم، هدف ما از برگزاری جلسات هم اندیشی این است تا یک سری موضوعاتی را که برای اعضای محترم شورا و مدیریت شهری مهم است به محضر نمایندگان محترم مجلس انتقال داده و با تعامل دو سویه از راهکارهای این عزیزان استفاده کنیم.
احمدی ضمن تشکر از زحمات نمایندگان محترم مجلس، بیان کرد: می‌خواهیم تا یک سری موضوعات محدود را که در صحن علنی مطرح شده‌ اما به دلیل و پراکندگی آن‌گونه که باید نتیجه بگیریم، نگرفته‌ایم، به اطلاع نمایندگان مجلس برسانیم، ما این مسائل را به عنوان نمونه مطرح می‌کنیم، تا اگر صلاح است یک سری از اهم آن‌ها را با کمک شما پیگیری کرده و در زمان مشخص از آن نتیجه بگیریم.
وی توضیح داد: ابرمسئله‌ی شهر تبریز، مسئله‌ی حاشیه‌ نشینی بوده که ضروری است تا جلب و جذب امکانات و‌حمایت‌های ملی را برای ساماندهی این‌ موضوع در اولویت کار خود قرار دهیم.
 وی با تاکید بر اینکه بافت فرسوده به عنوان دیگر مسئله‌ی جدی شهر تبریز نیازمند ورود جدی دولت و سایر نهادهای حاکمیتی است، تا بخش بزرگی از این شهر از این مسئله نجات پیدا کند، گفت: مسئله‌ی سومی که در بین مطالبات و طرح‌‌های اعضای شورا فراوانی دارد، حمل و نقل عمومی شهر است که نیاز دارد تا دولت و مجلس به طور ویژه به خصوص در مترو و اتوبوسرانی ورود کرده و عقب ماندگی چند ساله در این زمینه را جبران کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: بافت تاریخی شهر و عدم تعیین تکلیف ضوابط بافت تاریخی که مایه‌ی سرگردانی مردم شده و موجب مخروبه شدن املاکی که در این بافت وجود دارد شده است از دیگر مسائل شهر تبریز است.
وی عنوان کرد: موضوعی که طی سال‌های اخیر مردم تبریز را گریبان‌گیر خود کرده و چالش جدی برای شهرواندان ایجاد کرده ناترازی آب و برق بوده است.
وی اضافه کرد: از  آقای دکتر متفکر آزاد که سال‌های گذشته بارها در این جلسات زحمت کارهای ما را کشیده است، تشکر می‌کنم اکنون نیز با کمک نمایندگان مجلس دست به دست داده تا یک سری از مسائل شهر را حل کنیم.
وی در خاتمه عنوان کرد: ما از نمایندگان عزیز نتایج مسائلی را که مطرح شد پیگیری خواهیم کرد، اولویت‌‌های ضروری چون حاشیه نشینی و حمل و نقل عمومی را در پیگیری‌ها خود در اولویت قرار دهید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=158701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});