• امروز : دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 21 October - 2024
1

باغبان: قانون مدیریت واحد شهری اجرا شود

  • کد خبر : 158740
  • 29 مهر 1403 - 10:30
باغبان: قانون مدیریت واحد شهری اجرا شود
یازاکو - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه مشترک با نمایندگان مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس، بر لزوم اجرای قانون مدیریت واحد شهری تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، دویست و هفدهمین جلسه علنی این شورا به صورت فوق‌العاده و با حضور نمایندگان مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در عمارت تاریخی شهرداری برگزار شد.علیرضا نوای باغبان، در این جلسه که به منظور طرح مطالبات و مسائل تبریز برای پیگیری در مجلس و دولت برگزار شد، اظهار کرد: بودجه شهرداری تبریز در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ به ترتیب هفت هزار میلیارد، ۱۰ هزار میلیارد، ۲۰ هزار میلیارد و ۳۰ هزار میلیارد بوده که در دو سال اخیر ۷۰ درصد این بودجه به بخش عمرانی اختصاص داده شده که حاکی از گام بلند شورا و شهرداری در خدمت به شهر تبریز است. سعی بر استفاده از بیشترین پتانسیل تبریز هم برای درآمد و هم برای هزینه‌کرد انجام شده است.

وی با اشاره به فاینانس خط دو مترو تبریز گفت: مطالبه ما این است که موضوع فاینانس در اولویت قرار گیرد چرا که در صورت عدم تحقق این موضوع، اتمام خط دو مترو تبریز ۲۰ سال طول خواهد کشید. ردیف‌های فاینانس به بروزرسانی نیاز دارد و دولت می‌تواند این امر را محقق کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اوراق مشارکت ۱۴۰۰ میلیارد تومانی گفت: متأسفانه گرفتن اوراق به دلیل سود بازپرداخت ۴۵ درصدی به مسئله دشواری تبدیل شده است. با این حال چاره‌ای جز گرفتن اوراق نداریم اما ظاهراً تبصره‌ای برای کاهش درصد مذکور وجود دارد و برای محقق ساختن این تبصره به کمک نمایندگان مجلس نیازمندیم.

باغبان با تاکید بر اهمیت اجرای قانون مدیریت واحد شهری اضافه کرد: به دنبال اجرای این قانون به صورت پایلوت در تبریز هستیم. جای این قانون در شهر‌ها خالی است. همکاری برخی دستگاه‌ها در پروژه‌های مختلف از جمله مسیرگشایی‌ها با شهرداری متناقض است.

وی افزود: قانون درآمدهای پایدار دردی از دردهای شهرداری را درمان نکرده و این قانون باید بازخوانی و اصلاح شود. قانون مذکور ابلاغ شده اما الزاماتی وجود ندارد.

باغبان بیان کرد: طبق آیین‌نامه شهرداری‌ها باید با مزایده ـ مناقصه به سراغ سرمایه‌گذاری مشارکتی رفت که این موضوع با مشارکت هم‌خوانی ندارد.

وی بیان کرد: متأسفانه تبدیل وضعیت کارکنان دارای سهمیه ایثارگری استخدام شده پس از سال ۱۴۰۰ اتفاق نمی‌افتد و این موضوعی است که باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=158740
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تبریز
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});