• امروز : یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 20 October - 2024
1

صادرات و ذخیره‌سازی ۷۵۰ تن سیب آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 158760
  • 29 مهر 1403 - 12:00
صادرات و ذخیره‌سازی ۷۵۰ تن سیب آذربایجان‌غربی
یازاکو - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به پیش‌بینی‌ برداشت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب درختی در استان، گفت: حدود ۷۵۰ هزار تن از این محصول صادر و یا برای ذخیره‌سازی روانه سردخانه‌ها می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، خسرو شهبازی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی رتبه اول را با تولید ۳۰ درصد سیب کشور به خود اختصاص داده‌است، افزود: عمده صادرات سیب استان به کشورهای هند، پاکستان، روسیه و عراق انجام می‌شود. 

شهبازی تصریح کرد: از مجموع ۱۲۶ هزار هکتار از اراضی باغی استان، در حدود ۶۵ هزار و ۴۱ هکتار از باغات استان به محصول سیب اختصاص دارد و سالانه در حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات از باغات استان تولید می‌شود.

وی بیان کرد: حدود ۱۵۰ هزار تن نیز به مصرف تازه‌خوری داخلی و مابقی نیز به صورت سیب صنعتی تحویل کارخانه‌های تولید آبمیوه می‌شود.

این مسئول ادامه داد: عمده ارقام تولیدی در استان از نوع «رد» و «گلدن دلیشز» بوده اما ارقام تابستانه و محلی و ارقام جدید شامل« رد چیف»،« گالا»،«فوجی روسا»،«سوپر استیمن»،«سامر فری»،« رم بیوتی»،«دلبار استیوال»،« گرانی اسمیت» و رقم «فوروم» هم در استان کاشت شده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: تعداد ۶۵ هزار نفر بهره‌بردار به صورت مستقیم و ۱۳۰ هزار نیز به صورت غیرمستقیم در باغات سیب استان مشغول به کار هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=158760

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});