• امروز : دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 21 October - 2024
1

هورااا بیست و یکم شدیم!

  • کد خبر : 158839
  • 30 مهر 1403 - 11:03
هورااا بیست و یکم شدیم!
یازاکو - شاید باور نکنید اما به محض رویت خبر چنان احساس شعف و غروری در عمق وجودمان پدیدار شد که زبان الکن مان از توصیف آن عاجز است!

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، شاید باور نکنید اما به محض رویت خبر چنان احساس شعف و غروری در عمق وجودمان پدیدار شد که زبان الکن مان از توصیف آن عاجز است!

اخیرا در نامه ای که به امضای علایی معاون توسعه مدیریت و امور مجلس سازمان برنامه و بودجه کشور رسیده است، لیستی منتشر شده که رتبه بندی حاصل از نتایج ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ سازمان‌های مدیریت و برنامه ریزی کشور در آن قرار دارد. این رتبه بندی که در راستای تبیین میانگین شکاف امتیازات در دو سطح ملی و استانی صورت گرفته است حاکی از جایگاه رفیع استان آذربایجان شرقی دارد به شرطی که این جدول رتبه بندی را برعکس نگاه کنید. بر اساس این ارزیابی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان‌شرقی با امتیاز ۱۸۱۵.۵۵ در رتبه ۲۱ کشور جای گرفته است و این اتفاق در حالی رخ می دهد که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین با ۱۹۱۳.۱ رتبه اول ‌و استان‌های البرز و کهگیلویه و بویراحمد در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. اخیرا و در قالب گفتگوی ویژه ساقی آذربایجان با بلاغی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، وی با اعلام اینکه ۶۰ میلیارد تومان مصوب سفر استانی مربوط به اعتبارات کشوری مقبره الشعراء محقق شده اظهار داشت که از ۶۰ میلیارد دیگری که قرار بوده از محل اعتبارات استانی تامین شود، ریالی پرداخت نشده است!

از طرفی نهادی به نام سازمان برنامه و بودجه یکی از حساس ترین نهادهای زیر مجموعه دولت است که تغییرات مدیریتی در آن بایستی با دقت و تامل کافی صورت گیرد و با این وجود و در دولت گذشته به خاطر اختلافاتی که فی مابین استاندار اسبق و مدیر کل برنامه و بودجه استان وجود داشت، وی عطای ماندن در تبریز را به لقایش بخشید و عزم پایتخت کرد. به تعبیری استان آذربایجان شرقی در طول این سه سال سه مدیرکل در این سازمان به خود دیده که می تواند نقشی مهم در اخذ این جایگاه خجالت آور داشته باشد. از سویی این موضوع نشان می دهد که مسئولان ارشد استان و آقایان بهارستان نشین که مثلا نماینده این استان هستند، اهمیتی به این دست موضوعات حساس که رشد و توسعه استان در قبال آن است نمی دهند و معلوم نیست به چه کاری مشغول هستند و باز نشان می دهد که ساختار مدیریتی ما به ترتیبی است که چنانچه مدیریت ارشد استان نباشد و زور بالای کسی نباشد، هیچ مدیری دل به کار نمی بندد.

این جایگاه در حالی کسب شده که دوستان مدتی قبل در بوق و کرنا کردند که ما بخشی از عواید مالی مس را به استان انتقال دادیم و چنانچه اگر این ادعا درست می بود، نبایستی چنین جایگاه شرم آوری را کسب می کردیم. رتبه بندی برای سال ۱۴۰۲ می باشد، در دوره ای که استاندار هم داشتیم، معاونت ها هم سر جای خودش بود و نمایندگان هم بودند که گویا بودنشان با نبودشان در نتیجه بازی تاثیری ندارد و حضورشان محل خالی نبودن عریضه است. تعارف که نداریم، استان در سه سال گذشته بدترین روزهای مدیریتی خود را سپری کرد و این اتفاق کار را برای تیم جدید روی کار آمده در استان بسیار سخت نموده است.

یکی از عمده هدف های سرمست بایستی روی کار آوردن تیم اقتصادی قدرتمند، با سواد و با جربزه ای باشد که بتواند این کشتی به گل نشسته را به ساحلی امن رهنمون باشد. رئیس سازمان برنامه و بودجه، مشاور اقتصادی استاندار، معاون اقتصادی استاندار، مدیر کل اقتصاد و دارایی استان بایستی بعنوان تیم اقتصادی دولت در استان تیمی کامل و جامع الشرایط باشد تا بتوانیم در این وادی جزو ده تای اول باشیم نه ده تای آخر. هورا کشیدن دارد و این جایگاه را به مسئولان دولت قبل که یکی از عمده کارهایشان قمپز درکردن و آمارسازی بود تبریک گفته و امیدواریم هیچ وقت حضور گران قیمت شان را در پست های اجرایی استان شاهد نباشیم.ان شاء الله

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=158839

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});