• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
جانشین معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز مطرح کرد:

مقاوم‌سازی پل‌های سطح شهر، ضامن سلامت ترافیکی و ایمنی شهروندان

  • کد خبر : 67947
  • 04 تیر 1401 - 19:30
مقاوم‌سازی پل‌های سطح شهر، ضامن سلامت ترافیکی و ایمنی شهروندان
یاز اکو - به دنبال انتشار فیلمی‌ از وضعیت زیرگذر مارالان و نگرانی شهروندان در رسانه های محلی، شهردار تبریز به جانشین معاونت فنی عمرانی شهرداری تبریز دستور رسیدگی به این مشکل و رفع نگرانی شهروندان از ایمنی این زیرگذر را صادر کرد. در پی آن، سامان احمدزاده نیز از این محل بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شهریار، سامان احمدزاده در این بازدید اظهار کرد: نگهداری و استفاده صحیح از سازه ها و ابنیه های موجود از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. برای تحقق این هدف و مدیریت هرچه بهتر سطح کیفی پل های احداث شده در دوران بهره برداری، مدیریت مقاوم سازی معاونت فنی و عمرانی از چند سال گذشته اقدام به راه اندازی سامانه هوشمند مدیریت پلها (BMS) کرده است.

وی افزود: در این سامانه و مطابق برنامه های آن، موقعیت، اطلاعات عمومی، ویژگی های هندسی، نوع مصالح پل، تاسیسات عبورکننده از پل و وضعیت علایم روی پل به عنوان شناسنامه تهیه شده است.

به گفته وی همه مشخصات فنی و شرایط بهره برداری تمامی پل هایی که عضو این سامانه هستند بصورت دوره ای در بازه های مشخص زمانی توسط کارشناسان مربوطه کنترل می شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های کارشناسان و متخصصان واحد مقاوم سازی معاونت عمرانی، پس از بازرسی و بازدید از پل های سطح شهر و اولویت بندی آنها با توجه به میزان خرابی اقدام به مطالعه کارشناسی و تعمیر آنها خواهد شد که این امر در سال جاری نیز بر اساس بودجه بندی مناطق و اولویت بندی اجرایی می شود.

جانشین معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز همچنین با اشاره به برخی از پل هایی که در حال حاضر در مرحله اجرای تعمیر و مقاوم سازی هستند، گفت: از جمله پل هایی که پس از اتمام عملیات مطالعه تعمیر و مقاوم سازی وارد فاز اجرایی شده اند، پل آجی چای واقع در جاده سنتو، پل چهارراه عباسی، پل پیشقدم و پل صاحب الامر هستند.

احمدزاده افزود: برخی دیگر از این پل ها در مرحله انجام مطالعات قرار دارد و از جمله آنها پل زیرگذر مارالان است که با توجه به اینکه از دغدغه های شهروندان است، در اولویت اجرا قرار گرفته و در حال حاضر در مرحله پایانی مطالعات است که به‌زودی وارد فاز اجرایی تعمیر و نگهداری خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=67947

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});