• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان ‌شرقی:

آذربایجان‌شرقی قابلیت تولید ۴۰ درصد خودروهای تجاری را دارد

  • کد خبر : 1724
  • 10 بهمن 1399 - 10:30
آذربایجان‌شرقی قابلیت تولید ۴۰ درصد خودروهای تجاری را دارد
به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان ‌شرقی اعلام کرد: با توجه به وجود کارخانجات فعال اعم از قطعه‌ساز و مجموعه‌ساز، آذربایجان ‌شرقی قابلیت تولید 40 درصد خودروهای تجاری را دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، به نقل از خبرگزاری فارس تبریز، حبیب امین زاده امروز در بازدید گروه کارشناسی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ( ایدرو ) از توانمندی‌های استان آذربایجان‌شرقی به منظور ایجاد قطب سوم خودروسازی اظهار داشت: با توجه به وجود کارخانجات فعال اعم از قطعه‌ساز و مجموعه‌ساز در استان و ظرفیت‌های قابل توجه فنی در صنعت خودروسازی، آذربایجان‌شرقی قابلیت و توانمندی تولید ۴۰ درصد خودروهای تجاری را دارا است.

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی استان قابلیت پاسخگویی به نیاز صنعت خودروسازی کشور را دارند ، گفت: آذربایجان شرقی با وجود ظرفیت های ارزشمند در این حوزه می تواند به عنوان قطب سوم خودروسازی کشور مطرح شود.

حبیب امین زاده تبدیل استان به قطب سوم خودروی کشور را جزء برنامه‌های توسعه صنعتی استان برشمرد و تصریح کرد : طی دو سال گذشته جلسات متعددی در این مورد به ریاست استاندار آذربایجان شرقی و دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شده است.

وی تحقق این امر را یکی از مهمترین مطالبات استان در سفر مقام عالی وزارت صمت به آذربایجان شرقی دانست و گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ( ایدرو ) به عنوان متولی این موضوع از سوی وزارت صنعت، معدن وتجارت به منظور پیگیری و بررسی توانمندی های استان معرفی نموده است.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی بررسی توانمندی و ظرفیت های استان در تأمین قطعات لازم برای ساخت خودرو را از اهداف سفر نمایندگان ایدرو به استان عنوان کرد و افزود: در جلسات آتی نتایج بازدیدها و بررسی های فنی تا تحقق این امربا جدیت پیگیری خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=1724

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});