• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
13
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

امکان تغییر کاربری در شهرک‌های کشاورزی آذربایجان شرقی وجود دارد

  • کد خبر : 1802
  • 10 بهمن 1399 - 16:53
امکان تغییر کاربری در شهرک‌های کشاورزی آذربایجان شرقی وجود دارد
یاز اکو - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: اگر در شرایطی خاص، امکان تولید محصولات غیرکشاورزی با صلاح دید مسئولان استانی در شهرک‌های کشاورزی باشد، جهاد کشاورزی استقبال خواهد کرد و امکان تغییر کاربری وجود خواهد داشت و تغییر کاربری لزوما نیاز به افزایش قیمت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا؛ اکبر فتحی در جلسه بررسی و ارزیابی تقویم اراضی که با حضور فرماندار شهرستان تبریز برگزار شد، با اشاره به سالروز تاسیس اداره امور اراضی استان، گفت: مدیریت امور اراضی کشاورزی در تامین امنیت غذایی جامعه نقش بسزایی دارد و باید نگاه ویژه‌ای به این بخش داشته باشیم و توجه ویژه فرمانداری به این بخش باعث دلگرمی بخش کشاورزی خواهد شد.

وی به توسعه شهرک‌های کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: باید با برنامه ریزی ویژه‌ای تلاش کنیم تا سرمایه گذاری و فعالیت در بخش کشاورزی و صنعتی در داخل شهرک‌ها انجام گیرد و در بررسی متقاضیان برای شروع پروژه‌های کشاورزی اولویت در توسعه شهرک‌های کشاورزی باشد.

وی به انتقال کارخانه آجرسفال و شیشه آذر به داخل شهرکهای کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: متاسفانه با توجه به قیمت گذاری اشل قانونی و میزان درآمد، امکان انتقال این شرکت‌ها به داخل شهرک وجود ندارد و نمی‌توان برای تغییر کاربری این شرکت‌ها به کاربری کشاورزی اقدامی کرد.

فتحی افزود: برای ورود به شهرک‌های کشاورزی و استفاده از این اراضی شرایطی وجود دارد که باید در راستای تولید محصول کشاورزی و افزایش تولید باشد و مجوز تاسیس و بهره برداری زمانی صادر خواهد شد که شرایط قانونی لحاظ شده باشد.

وی به کمیسیون تایید صلاحیت برای استفاده از اراضی شهرک‌های کشاورزی برای امور صنعتی اشاره کرد و گفت: نماینده جهاد کشاورزی یکی از اعضای این کمیسیون بوده و تاییدیه نماینده استانداری برای صدور مجوز شرط اساسی است و با توجه به این‌که مسئولیت ارشد استانی و شهرستانی را برعهده دارد و نگاهی همه جانبه خواهد داشت، در اولویت قرار دارد بعد از انجام تحقیقات محلی و در صورت عدم مغایرت با قوانین شهرک‌های کشاورزی امکان صدور مجوز بررسی خواهد شد.

وی افزود: خاک و آب منابعی به هم پیوسته و در راستای تولید هر محصول کشاورزی و صنعتی مورد نیاز هستند و نوع و میزان استفاده از این منابع بستگی به پروژه و طرحی است که در این اراضی اجرا خواهد شد و اولویت جهاد کشاورزی نیز در استفاده از این منابع در اراضی شهرک‌های کشاورزی، تولید محصولات کشاورزی است.

فرماندار شهرستان تبریز نیز در این جلسه به حفظ اراضی کشاورزی تاکید کرد و گفت: فلسفه وجود جهاد کشاورزی و یکی از وظایف اصلی این حوزه، نظارت، حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری این اراضی است، چرا که دیدگاه جهاد کشاورزی آینده نگرانه بوده و برای آیندگان برنامه ریزی داشته است.

بهروز مهدوی به ظرفیت شهرک‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: وجود چنین اراضی باعث جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز شده و به نوعی هدایت کننده پروژه‌های کشاورزی به مناطق تعیین شده خواهد بود و باید برای بخش‌های صنعتی و دیگر فعالیت‌ها از شهرک‌های مرتبط ایجاد و استفاده شود.

وی به تغییر محل شرکت‌های آجر سفال و شیشه آذر اشاره کرد و گفت: در صورت صلاح دید جهاد کشاورزی استان و تحقیقات محلی و پس از مطرح شدن در کمیسیون استانداری امکان صدور مجوز بررسی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=1802

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});