به گزارش یازاکو، حسینزاده، مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی در جلسه علنی شورای شهر گفت: ما باید با حمایت کیفیت خدمات را بالا ببریم.
وی اذعان داشت: هر کدام از رانندگان مشکل دارند؛ درآمدشان با هزینههایشان یکی نیست.
وی با اشاره به اینکه ث باید بخش خصوصی را تشویق کنیم تا واگذاری انجام شودتشریح کرد: اگر حمایت نباشد، هیچ رانندهای نخواهد آمد.
وی تاکید کرد: در بحث کرایه، وزیر کشور باید عوارض شهرداری و شورا را افزایش دهد.
وی گفت: کارت بلیط پارسال ۱۶ تومان بود ولی امسال ۳۵ تومان است؛ مشخص هم نیست ۵۰ باشد یا نه؟
وی تاکید کرد: قول میدهم اگر عنایت کنید و درخواست بخش خصوصی را در نظر بگیرید، این ۱۰۹ دستگاه را هم واگذار خواهیم کرد.
مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی بیان کرد: سال گذشته ۱۲۵ دستگاه از ناوگان خارج کردیم؛ آنها را در شهرهای همجوار به کار گرفتند.
وی خاطر نشان شد: کرایهها که پایین است، بخش خصوصی قبول نمیکند، اما تلاش داریم مسیرها را ادغام کنیم.
رشیدی گفت: تلاش داریم اتوبوسها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
وی تاکید کرد: بهرهبرداران بخش خصوصی همگی مشکل دارند و ما باید در این مورد بحث کنیم.
وی گفت: نظام توزیع یارانه را در وضع موجود کارآمد نمیبینیم.
عضو شورای شهر بیان کرد: بخشی از نیاز بهرهبرداران از این بخش باید حل شود، در سال ۱۴۰۱ مجوز گرفته بود، اتوبوسرانی کرایه نقدی را بیشتر کردند و این اثر مثبتی داشت تا مردم ترغیب به استفاده از کارت بلیط باشند.
وی خاطر نشان شد: اتوبوسهایی که واگذار میشود به معنی زیاد شدن آنها نیست؛ اکثر اتوبوسها جایگزین میشوند.
دغدغه حمایت از بخش خصوصی داریم
امیرحقیان، عضو شورای شهر گفت: ما دغدغه حمایت از بخش خصوصی را داریم و باید مشکل آنها را حل کنیم.
وی افزود: اگر مشکلات حل نشود، رغبتی به انجام کار نخواهد بود.
وی تاکید. کرد: در روستاهای الحاق مثل کرکج، خلجان و مایان… مشکل اتوبوس دارند؛ اینها جزو محلات تبریز هستند.
افزایش قیمتها برای مردم مشکل ایجاد کرده است
راستی در خصوص افزایش قیمت ها گفت: : زمانی بود که با افزایش ناچیز همه انتقاد میکردند،اما الان انگار نه انگار که صبح بیدار میشویم و با قیمتهای جدید مواجه میشویم.
وی تاکید کرد: حتی شهرداری در پروژههای خود هم نمیتواند سیمان تهیه کند.
برگی با اشاره به حمل و نقل ترکیبی تشریح کرد: ما تا مسئله حمل و نقل ترکیبی را وارد نشویم، نمیتوانیم ترافیک را حل کنیم.
وی ادامه داد:اگر وارد این موضوع نشویم، گرفتار خواهیم شد.
هوشیار، شهردار کلانشهر تبریز؛ در خصوص واگذاری اتوبوس گفت: یکی از موضوعات مهمی که در دوره ششم شورا به آن توجه ویژهای شد، بحث حمل و نقل است.
وی تاکید کرد: باید جلسهای تخصصی برگزار کنیم و این موضوع را از همه جوانب بررسی کنیم.
وی اذعان داشت: کاری که شورای ششم آغاز کرده، در پنج سال آینده به تحول بزرگی در شهر ما منجر خواهد شد.
وی عنوان کرد: نکته مهم دیگر، هوشمندسازی است، تا زمانی که زیرساخت فیبر نوری بهطور کامل راهاندازی نشود، پیشرفتهای ما محدود خواهد ماند؛ تاکنون حدود ۴۰۰ کیلومتر از این زیرساخت را ایجاد کردهایم.
شهردار تبریز گفت: در دو ماه گذشته ۶۰۰ دوربین خریداری کردیم و قصد داریم این تعداد را به ۱۲۰۰ برسانیم.
هشیار خاطر نشان شد: در حوزه مترو، در فاز اول خط دو، ریلهای مورد نیاز را خریداری کردهایم و برنامه داریم حدود ۹۰۰ کیلومتر ریل را جایگزین کنیم، با این حال، هنوز با شرایط ایدهآل فاصله داریم.
وی با اشاره به اینکه تلاش ما بر این است که فشار از روی مردم کاهش یابد تشریح کرد: هزینه نگهداری اتوبوسها با درآمد حاصل از بلیطها حتی ۱۰ درصد هم تأمین نمیشود.
وی بیان کرد: از سوی دیگر، رانندگان هم انتظار دارند بر اساس قیمت اتوبوس، درآمد مناسبی از فروش بلیط داشته باشند.
شهردار تبریز تاکید کرد: باید ترافیکها را به دقت بررسی کنیم؛ مثلاً مقایسه ترافیک خرداد سال گذشته با سال جاری میتواند به ما در شناخت بهتر وضعیت کمک کند.