• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
11

۲۰۲۰، بدترین سال اقتصاد آمریکا در ۷۴ سال گذشته

  • کد خبر : 1833
  • 11 بهمن 1399 - 9:16
۲۰۲۰، بدترین سال اقتصاد آمریکا در ۷۴ سال گذشته
یاز اکو - بنا به اعلام وزارت بازرگانی آمریکا، تبعات منفی همه‌گیری کرونا بر اقتصاد این کشور در ۷۴ سال گذشته به این سو بی‌سابقه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: ارقام منتشره از سوی وزارت بازرگانی آمریکا حاکی از کوچک شدن ۳.۵ درصدی اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۰ است که در ۷۴ سال گذشته رکورد بی سابقه‌ای محسوب می‌شود.

نشریه وال استریت ژورنال به استناد بیانیه دفتر تحلیل اقتصادی وزارت تجارت آمریکا کاهش ۳.۵ درصدی اندازه اقتصاد این کشور را از سال ۱۹۴۶ به این سو بی سابقه توصیف کرد. وزارت بازرگانی آمریکا علت آب رفتن بی سابقه اقتصاد این کشور را همه گیری ویروس کرونا و به تبع کاهش نرخ تولید ناخالص داخلی به دلیل از دست رفتن بسیاری از مشاغل عنوان کرد.

همچنین در گزارشی از وزارت کار آمریکا آمده است روند بیکاری در این کشور طی سال ۲۰۲۰ سیر صعودی داشته و به بالاترین میزان خود در چند دهه اخیر رسیده است. هر چند گفته می‌شود با ورود به سال جدید میلادی شیب صعودی بیکاری در آمریکا اندکی کمتر شده است.

شیوع ویروس جدید کرونا و رکود اقتصادی آمریکا، در بازار اشتغال این کشور نمود چشمگیری داشته است. بنا به گزارش ماه دسامبر شبکه سی ان ان، ظرف مدت دو هفته ۷۱۲ هزار نفر دیگر به بیکاران آمریکا اضافه شده است. این افراد درخواست خود را برای بهره‌مندی از خدمات بیمه بیکاری ارائه کردند. این آمار رکورد دور قبلی بیکاری در آمریکا در زمان «رکود بزرگ» را نیز شکسته است.

همچنین به گفته این خبرگزاری در دوره همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ بیش از ۲۲ میلیون آمریکایی بیمه بیکاری دریافت می‌کنند و دلیل آن نیز بیکاری موقت یا اعتدال نیروی کاری عنوان شده است. در این میان احتمال از دست‌دادن حمایت‌های بیمه بیکاری برای حدود ۱۲ میلیون نفر تخمین زده و عنوان شده است که احتمال دارد از پایان ماه جاری دیگر این حمایت‌ها شامل حالشان نشود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=1833

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});