به گزارش یازاکو، اصغر آدیبیگ با اشاره به اهمیت این مسیر بهعنوان یکی از ورودیهای پرتردد تبریز، اظهار کرد: اقدامات صورتگرفته در مسیر جاده تبریز-آذرشهر (بلوار ملت) شامل آسفالتریزی اساسی، کفسازی و بدنهسازی، خطکشی محوری، آزادسازی پیادهروها، مقاومسازی پل تراکتورسازی، ایجاد راه دسترسی از طریق رمپ، نصب المان و زیباسازی بصری است.
وی افزود: در راستای بهبود وضعیت این مسیر، عملیات آسفالتریزی دولایه زیره و رویه در محدوده دیزلآباد به مساحت ۲۰ هزار مترمربع انجام و در سال ۱۴۰۴ به پایان رسید که طی آن بیش از ۸ هزار تن آسفالت با اعتبار بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال استفاده شد.
شهردار منطقه ۷ ادامه داد: اجرای کفسازی به طول ۶ کیلومتر در پیادهروهای بلوار ملت برای تسهیل تردد معلولان و نابینایان و تعریض برخی نقاط جهت روانسازی ترافیک از جمله اقدامات انجامشده در این مسیر است.
آدیبیگ با اشاره به اجرای ۳۲ کیلومتر خطکشی محوری در این مسیر گفت: این اقدام با هدف کاهش بار ترافیکی، افزایش ایمنی عبور و مرور و پیشگیری از حوادث رانندگی انجام شده است. همچنین جداسازی محل الحاق دو لاین خیابان در ورودی میدان باغبان با هدف کاهش تصادفات صورت گرفته است.
وی از اتصال اتوبان تبریز-آذرشهر به اتوبان شهید باکری از نزدیکترین نقطه محدوده منطقه ۷ خبر داد و افزود: مشکل دسترسی رانندگان از اتوبان تبریز-آذرشهر به مسیر مرند-صوفیان با ایجاد رمپ خاکی به مساحت ۳ هزار مترمربع برطرف شده است.
آدیبیگ همچنین از مقاومسازی پل تراکتورسازی و اصلاح هندریلها، آزادسازی پیادهروها، ساخت المانهای ثابت، اجرای نقاشی و طرحهای دیواری، کاشت درخت و درختچه و گل و فعالیت مستمر واحد فضای سبز در مسیر بلوار ملت بهعنوان دیگر اقدامات عمرانی شهرداری منطقه ۷ برای بهسازی ورودی جنوب غرب تبریز یاد کرد.