• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

بازید ظریف از مرز ایران با نخجوان/ بازگشایی خط جلفا- نخجوان- ارمنستان

  • کد خبر : 2065
  • 12 بهمن 1399 - 11:11
بازید ظریف از مرز ایران با نخجوان/ بازگشایی خط جلفا- نخجوان- ارمنستان
یاز اکو - وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اولین خط مواصلاتی که می‌تواند بازگشایی شود خط جلفا- نخجوان- ارمنستان است که موجب رونق دوباره منطقه جلفا و ارس می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر منطقه‌ای خود، پس از دیدار با مقامات جمهوری خودمختار نخجوان از مرز ایران و نخجوان بازدید کرد. 

دکتر محمدجواد ظریف در این بازدیدها که با همراهی استاندار آذربایجان شرقی و مسئولان این استان انجام شد، در جریان وضعیت تبادلات مرزی دو کشور قرار گرفت.

بازدید از ایستگاه راه‌آهن و گمرک جلفا در نخجوان و پل مرزی ایران و آذربایجان از جمله برنامه‌های وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به نخجوان بود.

ظریف در حاشیه این بازدیدها، با ابراز خشنودی از پایان جنگ قره‌باغ و ابراز امیدواری نسبت به برقراری صلح و دوستی در منطقه، گفت: الان زمانی است که همه ما باید نگاه رو به جلو داشته باشیم.

وی با اشاره به مذاکرات خود با مقامات کشورهای منطقه، اظهار داشت: رفع انسداد خطوط مواصلاتی میان کشورهای همسایه که در اثر بحران قره‌باغ اتفاق افتاده بود مورد تاکید قرار گرفت و تحقق این موضوع به نفع همه خواهد بود.

 ظریف تصریح کرد: اولین خط مواصلاتی که می‌تواند بازگشایی شود خط جلفا- نخجوان- ارمنستان است که موجب رونق دوباره منطقه جلفا و ارس می‌شود.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: امکانات بسیار زیادی در کشورهای منطقه وجود دارد و ما می‌توانیم با همکاری، راه را برای درگیری ببندیم و صلح پایدار را در منطقه شاهد باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی هم در گفت‌وگو با وزیر امور خارجه کشورمان، پیگیری برای بازگشایی خطوط ریلی ایران و آذربایجان از مسیر جلفا و تسهیل ارتباطات و مراودات مرزی دو کشور را خواستار شد.

محمدرضا پورمحمدی با اعلام آمادگی برای مشارکت فعال در بازسازی قره‌باغ، ابراز امیدواری کرد با همکاری و مساعدت وزارت امور خارجه زمینه توسعه روابط آذربایجان شرقی و کشورهای همسایه در همه زمینه‌ها بیش از پیش گسترش یابد.

گفتنی است در بازدیدهای وزیر امور خارجه کشورمان از نقطه مرزی جلفا در جمهوری خودمختار نخجوان، نخست‌وزیر این جمهوری و همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو، مدیرعامل منطقه آزاد ارس، مدیر دفتر منطقه‌ای وزارت امور خارجه در شمال‌غرب کشور، ناظر گمرکات استان و فرماندار جلفا نیز حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=2065

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});