• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

بازار در دستان ایلان ماسک؛ رشد ۱۷ درصدی بیت کوین با انتشار یک کلمه در توییتر

  • کد خبر : 2096
  • 12 بهمن 1399 - 12:13
بازار در دستان ایلان ماسک؛ رشد ۱۷ درصدی بیت کوین با انتشار یک کلمه در توییتر
یاز اکو - پس از آن‌که‌ ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل اسپیس ایکس (Spacex)، تسلا (Tesla) و ثروتمندترین فرد جهان، بیوی (Bio) صفحه توییتر خود را به «bitcoin#» تغییر داد، قیمت بیت کوین بلافاصله بالا رفت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از آسان بیت کوین  «Bitcoin.com» نوشت: ایلان ماسک صبح روز جمعه ۲۹ ژانویه (۱۰ بهمن) بیوی صفحه توییتر خود را به «#bitcoin»  تغییر داد. وی همچنین در توییتی نوشت: «با نگاه به گذشته این اتفاق اجتناب ناپذیر بود.»

در زمان انتشار این گزارش توییت ایلان ماسک ۵۴۰,۰۰۰ فیو (Few)، ۶۰,۰۰۰ ریتوییت (Retweet) و ۲۷,۰۰۰ کامنت دریافت کرده است.

پیش از انتشار توییت ایلان ماسک، قیمت بیت کوین حدود ۳۲,۲۰۰ دلار بود. بلافاصله پس از انتشار توییت، قیمت بیت کوین با رشدی ۱۷ درصدی تا ۳۷,۸۰۳ دلار افزایش یافت. این رشد ناگهانی با اصلاح سریعی روبه‌رو شد و هم‌اکنون هر واحد بیت کوین حدود ۳۳,۲۰۰ دلار معامله می‌شود.

بسیاری از کاربران توییتر تغییر بیوگرافی صفحه توییتر ایلان ماسک را به عنوان مهر تاییدی برای بیت کوین می‌دانند. آنتونی پومپلیانو (Anthony Pompliano)، بنیان‌گذار صندوق مورگان کریک دیجیتال (Morgan Creek Digital)، گفته است:

«ایلان ماسک، یکی از ثروتمندترین افراد و بزرگ‌ترین مبتکر زمان ما، در بیوی صفحه توییتر خود فقط یک کلمه نوشته است، بیت کوین. تسلا، اسپیس ایکس و حالا بیت کوین، افزودن این نام به ترازنامه او اجتناب ناپذیر است.»

مدیرعامل تسلا در اوایل ماه جاری از جف بزوس (Jeff Bezos)، مدیرعامل آمازون پیشی گرفت و به عنوان ثروتمند‌ترین فرد جهان شناخته شد. ایلان ماسک هم‌اکنون به رده دوم فهرست میلیاردرهای فوربس (Forbes) سقوط کرده است. جک دورسی، مدیرعامل توییتر و یکی دیگر از میلیاردرهای فوربس، در بیوگرافی توییتر خود عبارت «#bitcoin» را نوشته است.

ماسک پیش از این هم در مورد بیت کوین توییت می‌کرد؛ او بارها گفته بود که تنها ۰.۲۵ بیت کوین دارد که توسط یکی از دوستانش به او اهدا شده است. او در دسامبر ۲۰۲۰ (آذر) اعلام کرد که به تبدیل بخشی از خزانه تسلا به بیت کوین فکر کرده است.

وی همچنین بارها در رابطه با دوج کوین (Dogecoin) توییت کرده و در رشد شدید دو روز گذشته این ارز دیجیتال شرکت داشته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=2096

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});