• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

حکم تخلیه برای مستاجران صادر نمی‌شود

  • کد خبر : 21067
  • 13 تیر 1400 - 8:45
حکم تخلیه برای مستاجران صادر نمی‌شود
یاز اکو - وزیر راه و شهرسازی یکبار دیگر بر اجرای مصوبه تمدید خودکار قراردادهای اجاره تاکید کرد و گفت: ضمانت اجرایی مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، شورای حل اختلاف است که به هیچ عنوان حکم تخلیه برای مستاجران صادر نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، «محمد اسلامی» ضمن تاکید بر این مطلب که مصوبه ستاد اجرایی کرونا در خصوص وام ودیعه مسکن و همچنین تلاش برای جابه‌جا نشدن مستاجران به قوت خود باقی است، افزود: این مصوبه لازم الاجرا است و به خاطر جلوگیری از انتقال ویروس کرونا تصویب شده است. اسباب کشی عامل بزرگ انتقال ویروس است؛ بنابراین‌ ستاد ملی مقابله با کرونا آن را ممنوع کرده است.

اسلامی درباره ضرورت اجرای تمدید قراردادهای اجاره، تصریح کرد: ضمن اینکه لازم است مستاجران تعهداتی که در مصوبه آمده است را رعایت کنند، قرارداد تمامی مستاجران تمدید می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ضمانت اجرایی تمامی مصوبات مربوط به بخش مسکن ستاد ملی مقابله با کرونا، شورای حل اختلاف است و به هیچ عنوان حکم تخلیه برای مستاجران صادر نمی شود، افزود: این موضوع هم امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا بحث شد و به زودی نتایج آن اعلام می‌شود.

کاهش اسباب کشی ها در دوران کرونا

اسلامی از تمامی مالکان و مشاوران املاک درخواست کرد تا برای سلامت خود، مستاجران  و مردم جامعه از فشار آوردن برای جابه جایی مستاجران پرهیز کنند.

وی ادامه داد: از آژانس‌های املاک تقاضا می‌شود در این بخش همکاری لازم را داشته باشند تا میزان اسباب کشی کمتر شود چرا که جا به جایی و اسباب کشی خود عاملی برای گسترش ویروس کرونا محسوب می‌شود.

اسلامی گفت: مصوبه تمدید قراردادهای اجاره سال گذشته اجرا شد و آمارها نشان داد که در شهرهای بزرگ حداقل ۶۵ درصد کاهش اسباب کشی و در سایر شهرها ۸۵ درصد موفقیت داشته‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: طبق ضوابطی که وجود دارد مستاجران در واحد قراردادی خود ساکن هستند و رعایت حقوق مالکان را انجام می‌دهند و افزایش مجاز نرخ اجاره هم همانند سال گذشته در تهران ۲۵ درصد است.

وی گفت: افزایش اجاره بیش از رقم اعلام شده ستاد مبارزه با کرونا بیشتر تخلف است و هیچ شورای حل اختلافی نمی‌تواند حکم تخلیه بدهد و این مصوبه لازم اجرا است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره سرنوشت قانون مالیات از خانه‌های خالی گفت: ما تکلیف خود را انجام داده‌ایم و یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی را معرفی کرده‌ایم و سازمان امور مالیاتی باید قبض‌های مالیاتی را صادر کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21067

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});