• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

چالش در تامین نهاده های دامی/ احتمال کمبود و گرانی گوشت قرمز در آینده

  • کد خبر : 21962
  • 20 تیر 1400 - 16:00
چالش در تامین نهاده های دامی/ احتمال کمبود و گرانی گوشت قرمز در آینده
یاز اکو - نائب‌رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس گفت: در حوزه تامین نهاده‌های دامی الان چالش داریم و اگر حل نشود، در مراحل بعدی با مشکل تامین پروتئین مردم مواجه خواهیم شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در حاشیه مراسم اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی ادوات و ماشین آلات کشاورزی، نهاده‌ها و تجهیزات آبیاری ‌و نوزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت دام و طیور، آبزیان و صنایع وابسته در تبریز با بیان اینکه حمایت از تولید کشاورزان باید به صورت همه جانبه باشد، اظهار داشت: هم کود و هم نهاده های دامی مورد نیاز کشاورزان و دامداران باید تامین و مدیریت لازم برای بازار و اعمال سیاست های حمایتی در پشتیبانی از محصولات کشاورزی انجام شود.

وی، شعار سال درباره تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها را یادآور شد و گفت: اهتمام به امر تولید و رفع موانع آن از مطالبات مقام معظم رهبری و شعار سال است که باید جزو اولویت‌های دولت آینده باشد. در کنار جهش تولید، یافتن بازارهای صادراتی و تسهیل صادرات برای فروش کالاهای تولیدشده نیز اهمیت ویژه دارد به ویژه بازارهای کشورهای همسایه باید در اولویت دولت باشد.

میرتاج‌الدینی به برخی کمبودها در حوزه نهاده‌های دامی و مواد اولیه تولید برخی کالاها در کشور اشاره و تسهیل واردات کالاهای اساسی را از دیگر اولویت‌های دولت ارزیابی کرد و گفت: به طور مثال در حوزه تامین نهاده‌های دامی الان چالش داریم و اگر حل نشود، در مراحل بعدی با مشکل تامین پروتئین مردم مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم تبریز ، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گاهی تولید محصولات کشاورزی بیش از نیاز داخلی است و تولیدات در دست کشاورزان زحمتکش باقی می ماند بنابراین دولت باید خرید تضمینی و حمایت از کشاورزان را در برنامه خود قرار دهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});