• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

تعیین رقم سبد معیشت کارگران حداکثر تا پایان بهمن ماه/ اگر خواسته کارگران فراهم نشود تا بی نهایت به چانه زنی ادامه می دهیم

  • کد خبر : 2315
  • 14 بهمن 1399 - 10:11
تعیین رقم سبد معیشت کارگران حداکثر تا پایان بهمن ماه/ اگر خواسته کارگران فراهم نشود تا بی نهایت به چانه زنی ادامه می دهیم
یاز اکو -«علی خدایی» نماینده کارگران در شورای عالی کار اظهار کرد: سبد معیشت کارگران در حال بررسی است و زمانی که رقم آن مشخص شود، برای تعیین مزد 1400 ورود خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از عصر ایران، هنوز هیچ جلسه ای به منظور تعیین دستمزد سال ۱۴۰۰ تشکیل نشده و تا کنون سه جلسه کمیته دستمزد برای سبد معیشت برگزار شده اما عدد و رقم تعیین نشده و طبق روال سال های گذشته، پیش بینی ما این است که حداکثر تا پایان بهمن رقم سبد معیشت مشخص شود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار در خصوص اینکه تعیین دستمزد به مانند سال گذشته به سال بعد موکول می شود یا خیر، گفت: تعیین دستمزد در سال بعد سابقه زیادی ندارد، یک بار سال گذشته و یک بار سال ۹۵ بود و دلیل آن هم بخاطر امضا نکردن مصوبه مزد از سوی گروه کارگری بود. امسال هم زمان تعیین برای ما قابل پیش بینی نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: از نظر گروه کارگری به هیچ عنوان تعداد جلسات و یا تعیین دستمزد قبل از پایان سال یا در سال جدید ملاک عمل نیست. ملاک گروه کارگری رضایتمندی کارگران است و تا جایی که ممکن است تلاش می کنیم مزد تعیین شده بهترین حالت برای کارگران باشد.

خدایی یادآور شد: سال گذشته همکاری از سوی دولت و کارفرمایان صورت نگرفت اما امسال اگر شرایط قانونی طی شود حاضریم حتی در ۱۰ دقیقه ابتدایی جلسه مزد را امضا کنیم و اگر خواسته کارگران فراهم نشود تا بی نهایت به چانه زنی ادامه می دهیم.

نماینده کارگران در شورای عالی کار به عدد و رقمی که این روزها از سوی برخی مسئولان اعلام می شود، اشاره کرد و گفت: اعدادی که از اخیرا از سوی مدیر عامل تامین اجتماعی، دولت و کارفرمایان مطرح شده، به اعتقاد بنده برای تاثیر گذاری در روند جلسات است. با اعلام این نظر ها می خواهند واکنش جامعه را نیز ارزش یابی کنند.

خدایی در ادامه اظهار کرد: مصاحبه های نمایندگان مجلس در رسانه ها در خصوص دستمزد نمی تواند تاثیر روی روند مذاکرات مزد باشد.

وی گفت: ابزار بنده رسانه ها هستند و از آنها استفاده می کنم تا بتوانم نظر افکار عمومی را به سمت مطالبه ای که دارم، جلب کنم اما افراد مسئول باید از اختیارات خودشان استفاده کنند نه مصاحبه در رسانه ها. نمایندگان با توجه به جایگاه و ابزاری که در اختیار دارند، اگر می خواهند حمایتی از کارگران داشته باشند بهتر است ابتدا در عمل از وضایف قانونی خودشان در مجلس استفاده بعد مصاحبه کنند.

خدایی بیان کرد: گاها حتی برخی از نمایندگان رقمی را مطرح می کنند که ما آرزو می کنیم هیچگونه مداخله ای در حقوق کارگران نداشته باشند چون عملا نه تنها کمکی نمی کنند، شاید آسیب به روند مذاکرات مزدی نیز بزنند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار به تاثیر انتخابات بر روی دستمزد اشاره کرد و گفت: انتخابات پیش رو نیز می تواند تاثیر مثبت داشته باشد اما با توجه کشمکش های سیاسی در فضای عمومی جامعه، احساس بنده این است که تاثیر مثبت روی دستمزد نخواهد داشت و متاسفانه این نگرانی را دارم که همین کشمکش ها حتی تاثیر منفی روی مذاکرات معمول ما داشته باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=2315

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});