• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

دژپسند: ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه برای دولت تامین مالی شد

  • کد خبر : 2323
  • 14 بهمن 1399 - 10:45
دژپسند: ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه برای دولت تامین مالی شد
یاز اکو - وزیر اقتصاد گفت: در ۱۰ ماه امسال ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه برای دولت تامین مالی شده، این در حالیست که کل تأمین مالی بازار سرمایه در سال گذشته ۲۶۴ هزار میلیارد تومان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تسنیم فرهاد دژپسند در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: در نخستین جلسه شورای گفتگو که حضور پیدا کردم، اعلام کردم باید امسال هزار هزار میلیارد تومان تأمین مالی در اقتصاد داشته باشیم که امروز با افتخار می‌گویم که در ۱۰ ماهه اول امسال ۵۰ درصد آن یعنی ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه تأمین مالی شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به این که کل تأمین مالی بازار سرمایه در سال گذشته ۲۶۴ هزار میلیارد تومان بوده است، اضافه کرد: برای سال ۱۴۰۰ باید برنامه ریزی و تلاش کنیم تا هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و تأمین مالی برای اقتصاد صورت گیرد که بخش عمده آن باید سرمایه‌گذاری جدید باشد.

دژپسند با بیان اینکه با اجرای سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴ سهم تولید در تصدی‌گری‌ها بسیار کاهش یافته است، گفت: اگرچه سیاست‌های اصل ۴۴ آنگونه که مدنظر بود به طور کامل محقق نشد، اما مسیری را پیش روی ما قرار داد تا بتوانیم بهتر از گذشته گام برداریم ضمن اینکه امروز بخش خصوصی ما مستقل است و به خارج و همچنین به دولت وابسته نیست.

وی گفت: امروز بخش خصوصی دیدگاه‌های خود را بدون لکنت زبان در مجامع مختلف بیان می‌کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=2323

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});