• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6

خدمات مشاوره و روانشناسی برای کارگران رایگان شد

  • کد خبر : 2350
  • 14 بهمن 1399 - 11:40
خدمات مشاوره و روانشناسی برای کارگران رایگان شد

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم صادقی‌فر معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره آخرین اخبار برای رسیدگی به بهداشت روان جامعه کارگری، اظهار کرد: سال گذشته یک کار پژوهشی انجام شد که دستاورد‌های آن در حوزه بهداشت روان نگران کننده بود. در این پژوهش […]

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم صادقی‌فر معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره آخرین اخبار برای رسیدگی به بهداشت روان جامعه کارگری، اظهار کرد: سال گذشته یک کار پژوهشی انجام شد که دستاورد‌های آن در حوزه بهداشت روان نگران کننده بود. در این پژوهش مشخص شد که به صورت میانگین ۱۵ درصد آقایان و ۳۰ درصد خانم‌ها دارای انواع اختلالات روانی هستند و در جامعه کارگری این رقم دو برابر است یعنی حدود ۳۳ درصد افراد در جامعه کار و تولید با انواع اختلالات روانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این پژوهش بر روی ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر از افراد در سطح ملی انجام شده است، گفت: سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرده که ۴۵۰ میلیون نفر در دنیا دارای انواع اختلالات روانی هستند و در واقع یک چهارم افراد در دنیا به مشکلات روانی مبتلا هستند. همچنین سازمان بهداشت جهانی پیش بینی کرده که تا سال ۲۰۲۰، ۱۵ درصد معلولیت‌ها در جامعه مربوط به بیماری‌های عصبی و روانی است و از این آمار سهم اختلال افسردگی، ۵.۷ درصد است. سازمان جهانی کار نیز اعلام کرده که هزینه‌های مربوط به افسردگی در بین جامعه کارگری ۳۳ تا ۴۴ میلیارد دلار است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: به همین منظور برای ارتقاء بهداشت روان جامعه کارگری طرح ابر را راه‌اندازی کردیم و نتایج آن نشان داد هر جا که مداخلات صورت می‌گیرد در پیشگیری و کنترل سلامت روان کارگران تاثیر گذار است چراکه بسیاری از مشکلات سلامت روان جامعه کارگری به خاطر فشار روانی کار است که با استفاده از انواع کنترل کننده‌ها می‌توان این فشار را تا حدودی کنترل کرد.

صادقی‌فر با اشاره به اینکه سال گذشته سند سلامت روان کارگران را تدوین کردیم و در این سند پیش‌بینی کردیم که در دو سال اول اجرای آن بتوانیم ۲۵ درصد اختلالات روانی را در جامعه کارگری کاهش دهیم، گفت: ۳ هزار و ۳۰۰ به‌بان را آموزش دادیم و آن‌ها در بنگاه‌های تولیدی مشغول به فعالیت می‌شوند و خدمات روانشناسی، مشاوره و مددکاری را به صورت کاملاً رایگان برای کارگران آن بنگاه تولیدی ارائه می‌دهند. این به‌بان‌ها در بنگاه‌هایی که بین ۵۰ تا ۵۰۰ کارگر در آن فعالیت می‌کنند مشغول می‌شوند و فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه بنگاه‌هایی که زیر ۵۰ نفر کارگر دارند و یا بنگاه‌های تولیدی که بالای ۵۰۰ نفر کارگر دارند در کجای این طرح قرار دارند؟ گفت: بنگاه‌های تولیدی بالای ۵۰۰ کارگر خودشان مراکز بهداشت دارند و در آن مرکز بهداشت خدمات مشاوره ارائه می‌شود، اما برای بنگاه‌های زیر ۵۰ نفر برنامه ریزی‌هایی از طریق پلتفرم‌ها و اپلیکیشن انجام دادیم و قرار است اقدامات خود را در حوزه سلامت روان کارگران  به صورت مجازی به این افراد ارائه دهیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=2350

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});