• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

روند احداث پایگاه پرتاب میکروماهواره‌ را آغاز کرده‌ایم

  • کد خبر : 2354
  • 14 بهمن 1399 - 10:00
روند احداث پایگاه پرتاب میکروماهواره‌ را آغاز کرده‌ایم
یاز اکو -رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد روند احداث پایگاه پرتاب میکرو ماهواره‌ را آغاز کرده و به زودی ماهواره‌های کشورمان و کشورهای دوست را به فضا خواهیم فرستاد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در کنفرانس خبری پس از پایان نشست اعضای کابینه دولت در ارتباط با گام‌های جدید کشور در عرصه هوا فضا گفت: روند احداث پایگاه پرتاب میکرو ماهواره‌ را آغاز کرده و به زودی ماهواره‌های کشورمان و کشورهای دوست را به فضا خواهیم فرستاد.

وی در ادامه تصریح کرد: مصمم هستیم که کشورمان را به یک برند در فناوری فضایی و ماهواره‌ای تبدیل کنیم که از ارتباطات گرفته تا انرژی، از محیط زیست تا صنایع دفاعی کاربردهای گسترده‌ای دارند.

اردوغان در ارتباط با موضوعات مربوط به اقتصاد ترکیه اظهار داشت: تحلیل‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که در بین کشورهای عضو گروه ۲۰ تنها ترکیه و چین در سال ۲۰۲۰ رشد مثبت داشته‌اند.

وی افزود: نوسانها در قیمت مواد غذایی بسته به تحولات بین‌المللی در نیمه دوم سال و تدابیر داخلی کاهش پیدا خواهد کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه در خصوص اقدامات دولت در دوران همه‌گیری کرونا در زمینه حمایت از سرمایه‌گذاری‌ گفت: در سال ۲۰۲۰ در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار و ۵۰۵ سند تنظیم کردیم. با استناد بر این اسناد از ۲۳۸ میلیارد لیر طرح سرمایه‌گذاری ثابت حمایت خواهیم کرد. با پایان روند سرمایه‌گذاری‌های مذکور برای ۳۰۵ هزار نفر زمینه اشتغال جدید فراهم خواهد شد.

اردوغان در خصوص کاهش سطح تدابیر کرونایی با توجه به کاهش موارد ابتلا در ترکیه تصریح کرد: آمادگی‌های لازم برای آغاز سال تحصیلی از اول مارس برای دانش آموزان کلاس هشتم و دوازدهم و پایه ابتدایی، آغاز خواهد شد. مقرر شد مدارس روستایی از ۱۵ فوریه فعالیت خود را آغاز کنند.

وی ادامه داد: با کاهش موارد ابتلا (کرونا) از آمار مشخص در حال برنامه ریزی برای کاهش تدریجی محدودیت‌ها در تقویم کاری‌مان هستیم.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه با بیان اینکه «شاید زمان بحث برای یک قانون اساسی جدید در ترکیه فرا رسیده است»، اظهار داشت: هر کسی که بگوید ‘نیازی به اصلاحات جدید در کشور نیست’، از ترکیه، جهان و جامعه بی اطلاع است.

اردوغان افزود: به زودی اهداف، فلسفه و محورهای اصلی محتوای بسته اصلاحات در کشور را اعلام خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه روند فعالیت‌های مرتبط با قانون اساسی باید به روشی شفاف انجام شود و متن حاصل از آن باید در معرض صلاحدید ملت قرار گیرد، گفت: گام‌های لازم در رابطه با موضوعات قانون‌گذاری را در مجلس و موارد اجرایی را در ریاست جمهوری خواهیم برداشت. این فعالیت‌ها به همراه افراد زیر سایه گروه‌ تروریستی که ارتباط قلبی با کشورشان ندارند، میسر نمی‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=2354

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});