• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

استاندار آذربایجان‌شرقی رئیس ستاد توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان شد

  • کد خبر : 2385
  • 14 بهمن 1399 - 12:49
استاندار آذربایجان‌شرقی رئیس ستاد توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان شد
یاز اکو -وزیر صنعت، معدن و تجارت با صدور حکمی، استاندار آذربایجان‌شرقی را به سمت رئیس ستاد توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان منصوب کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا علیرضا رزم‌حسینی در این حکم، با اشاره به تحولات اخیر در منطقه قفقاز جنوبی و ضرورت استفاده بهینه از فرصت پیش‌آمده به منظور توسعه حداکثری صادرات غیرنفتی و نیز ارتقای سطح همکاری با کشورهای همسایه، محمدرضا پورمحمدی را به این سمت منصوب کرد.

در این حکم آمده است: انتظار دارد با همکاری وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت ایران، استانداران محترم آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و زنجان، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق تعاون ایران، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، نسبت به تدوین و اجرای برنامه عملیاتی مناسب در زمینه مشارکت فعال در بازسازی مناطق آزادشده جمهوری آذربایجان، اهتمام شایسته به عمل آورده و گزارش‌های لازم را به صورت دوره‌ای به این وزارت‌خانه منعکس کنید.

بر اساس این گزارش ، درگیری قره‌باغ از ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰(۶ مهرماه ۱۳۹۹) بین ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شد و به مدت ۴۴ روز ادامه یافت.

این درگیری در تاریخ ۹ نوامبر(۱۹ آبان ۱۳۹۹) با امضای توافق و بیانیه مشترک بین الهام علی‌اوف، ولادیمیر پوتین و نیکول پاشینیان روسای جمهوری آذربایجان و روسیه و نخست‌وزیر ارمنستان به آتش بسی منجر شد که از ساعات ۲۴ همان روز به اجرا درآمد.

بر اساس این آتش بس مقرر شد که ارمنستان و آذربایجان اسرای جنگی و اجساد کشته شدگان را مبادله کنند و علاوه بر این نیروهای مسلح ارمنستان تا یکم دسامبر به ترتیب از شهرستان‌های کلبجر، آغدام و لاچین عقب‌نشینی کند که این اقدامات در موعد مقرر انجام شد.

ارتش ارمنستان در ۲۰ نوامبر(۳۰ آبان ۱۳۹۹) از شهر آغدام، در روز ۲۵ همین ماه(۵ آذرماه ۱۳۹۹) نیز از شهر کلبجر و در روز ۳۰ نوامبر(۱۰ آذرماه ۱۳۹۹) از شهر لاچین عقب‌نشینی کرد.

پس از آزادی کامل این مناطق جمهوری آذربایجان اعلام کرد که مناطق آزاد شده را که به طور کامل تخریب شده است، در مدت پنج سال بازسازی خواهد کرد.

استانداران استان‌های مرزی کشورمان در صدد هستند تا مقدمات حضور طرف ایرانی در بازسازی منطقه قره‌باغ را فراهم کرده و زمینه توسعه تجارت در این منطقه را برای تجار ایرانی فراهم کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=2385

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});