• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
10
وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه خبر داد؛

مهار آتش سوزی های جنگل در ترکیه

  • کد خبر : 24548
  • 09 مرداد 1400 - 11:17
مهار آتش سوزی های جنگل در ترکیه
یاز اکو_ترکیه با آتش سوزی هایی که در 71 منطقه مختلف در 21 استان رخ داد ، مبارزه می کند و تا به امروز این فاجعه زیست محیطی ۴ کشته داشته است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری حریت وزیر کشاورزی و جنگلداری این کشور اعلام کرد : حداقل ۵۷ مورد از آتش سوزی های جنگلی مهار شده است.

بکیر پاکدمیرلی در یک کنفرانس خبری مشترک در ساحل مدیترانه گفت: تلاش برای مهار شعله های آتش با ۴۰۰۰ پرسنل ، سه هواپیما ، ۹ هواپیمای بدون سرنشین ، یک هلیکوپتر بدون سرنشین ، ۳۸ هلیکوپتر ، ۵۵ وسیله نقلیه سنگین ، ۶۸۰ مناقصه آب و یک مخزن آب ادامه دارد.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ، مورات کوروم وزیر محیط زیست و شهرسازی و عادل کارایسایم اوغلو وزیر حمل و نقل و زیرساخت نیز در این نشست خبری حضور داشتند.

پاکدمیرلی گفت: به عنوان بخشی از اقدام برای کاهش بار مالی بر قربانیان آتش سوزی ، بازپرداخت وام برای مجروحان به تعویق می افتد.

به گفته وی ، برای کمک به بهبود محیط زیست پس از خاموش شدن آتش ، جنگل های جدیدی با اولین بارندگی ها جایگزین جنگل های سوخته شده می شود و کار جنگل کاری در اواخر اکتبر و اوایل نوامبر آغاز می شود.

آتش سوزی های جنگلی در اوایل ۲۸ ژوئیه در چهار مکان مختلف در آنتالیا به طور همزمان آغاز شد و اخبار آتش سوزی های جنگلی به طور پی در پی از استان های مختلف منتشر شد.

چاووش اوغلو افزود: از فردا ، پرداخت کمک هزینه ها به شهروندانی که خسارت آنها مشخص شده است ، آغاز می شود.

کوروم گفت : در مجموع ۲۳۰۰ ساختمان در اتش سوزی اسیب دیده اند.

وی افزود :در چارچوب اقدامات ارزیابی خسارت ، ۲۵۲ ساختمان تا کنون مورد بررسی قرار گرفته است ، در حالی که ۱۲۶ ساختمان به شدت آسیب دیده یا تخریب شده است.

وی ادامه داد: ۴۶۵ محل ساخت و ساز در آتش سوزی در استان جنوبی مرسین آسیب دیده است ، در حالی که چهار روستا در استان عثمانیه مجاور تخلیه شده اند.

رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نماز جمعه گفت: این کشور تمام منابع خود را برای مقابله با آتش سوزی ها بسیج کرد.

ترکیه یکی از بهترین نیروهای آتش نشانی در جهان را دارد. اردوغان افزود: ما با ۴۵ هلیکوپتردر برابراتش می جنگیم.

انجمن هوانوردی ترکیه اعلام کرد همه ۲۰ خودروی هوایی این کشور در حال مبارزه با آتش سوزی در سراسر کشور هستند.

ورود به جنگل های هشت استان ترکیه از جمله استانبول از ۱۰ ژوئیه ممنوع شده است.

فرمانداری استانبول در بیانیه ای اعلام کرد: “به دلیل هوای گرم و وزش باد شدید ، پیک نیک یا توقف در داخل یا اطراف جنگل های کلانشهر بین ۳۰ جولای تا ۳۱ اوت ممنوع است.”

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=24548

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});