• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
12
خبرگزاری اناتولی خبر داد

اسرائیل خواستار “مقابله جهان با ایران” شد

  • کد خبر : 24608
  • 09 مرداد 1400 - 18:00
اسرائیل خواستار “مقابله جهان با ایران” شد
یاز اکو_وزیر امور خارجه اسرائيل در واکنش به حمله به یک کشتی نفتکش این کشور در اقیانوس هند، خواستار "مقابله جهان با ایران" شد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری اناتولی وزیر امور خارجه اسرائیل، ایران را مسئول حمله روز گذشته به یک کشتی نفتکش این کشور در اقیانوس هند که به سمت امارات متحده عربی در حرکت بود، دانست و خواستار “مقابله جهان با ایران” شد.
وی تصریح کرد: «ایران تنها مشکل اسرائیل نیست، بلکه منبع وحشت، ترور و بی ثباتی است که به همه ما آسیب می‌زند».
لاپید با بیان اینکه ایران تهدیدی برای کشتیرانی و تجارت بین‌المللی نیز محسوب می‌شود، گفت: ما هرگزنباید در مقابل ایران که آزادانه به کشتیرانی آسیب می‌زند، سکوت کنیم.
لاپید با بیان اینکه در تماس مداوم با دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلستان است، افزود: وی عصر امروز تاکید کرد : باید به این حمله که یک شهروند انگلیسی نیز در آن کشته شده، پاسخ محکمی داده شود.
کانال تلویزیونی ۱۳ اسرائیلی روز گذشته در خبری با استناد به یک مقام عالی‌رتبه این کشور که نامش فاش نشد، اعلام کرد: ایران حامی هدف “حمله تروریستی“ به کشتی اسرائیلی در اقیانوس هند بوده که در نتیجه آن دو نفر کشته شدند.
گفتنی صبح دیروز(جمعه) رادیو و تلویزیون دولتی اسرائیل از حمله به یک کشتی تجاری متعلق به شرکت «زودیاک ماریتایم» در نزدیکی سواحل عمان خبر داد.

این کشتی با پرچم ژاپن از مبداء تانزانیا به مقصد امارات متحده عربی در حال حرکت بوده است.
در همین حال شبکه خبری عرب‌زبان العالم ایران نیز دیروز در خبری اعلام کرد که حمله امروز به کشتی اسرائیلی در نزدیکی سواحل عمان از سوی گروه‌های «مقاومت» در پاسخ به حمله تل‌آویو به فرودگاه ضبعه سوریه صورت گرفته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=24608

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});