• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

واحد پرواربندی بره با ۴۰۰ راس ظرفیت در هشترود افتتاح شد

  • کد خبر : 2524
  • 15 بهمن 1399 - 13:10
واحد پرواربندی بره با ۴۰۰ راس ظرفیت در هشترود افتتاح شد
یاز اکو - واحد پرواربندی بره با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تسهیلات دولتی و با ظرفیت ۴۰۰ راس در هشترود افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی هشترود روز چهارشنبه افزود: این واحد با ظرفیت تولید سالانه ۲۸ تن گوشت قرمز و با ۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع مساحت طی روز گذشته به بهره‌برداری رسید.

مجید احمدی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات با معرفی جهاد کشاورزی پرداخت  شده، افزود: با بهره‌برداری از این واحد پرواربندی، برای پنج نفر به صورت مستقیم و ۱۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: توسعه صنعت دامپروری و کشاورزی با توجه به جایگاهی که این صنعت از دیرباز داشته است، می‌تواند سبب اشتغال‌زایی و همچنین افزایش درآمد ملی شود.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود افزود: واحد فوق اولین واحد صنعتی پرواری در این شهرستان است و با افتتاح آن در مجموع میزان تولید سالانه گوشت قرمز شهرستان به چهار هزار و ۲۰۰ تن خواهد رسید.

احمدی بیان کرد: حمایت از تولیدکنندگان محصولات دام و طیور و آبزی‌پروری در جهت افزایش تولید و بهبود سطح کیفی، از رویکردهای جهاد کشاورزی این شهرستان به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش اقتصاد محلی مردم هشترود بر مبنای فعالیت‌های کشاورزی استوار است و سالانه حدود ۲۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی در این شهرستان تولید می‌شود که عمده آن گندم است و از این‌رو هشترود به انبار غله آذربایجان‌شرقی شهرت دارد.

این شهرستان با وسعت یکهزار و ۹۹۰ کیلومترمربع در ۱۲۰ کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان‌آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=2524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});