• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12

افت تولید دی ماه علیرغم افزایش آمار تولید خودروسازان اصلی طی ١٠ ماهه امسال

  • کد خبر : 2557
  • 15 بهمن 1399 - 17:03
افت تولید دی ماه علیرغم افزایش آمار تولید خودروسازان اصلی طی ١٠ ماهه امسال
یاز اکو - آمار تولید انواع خودروهای دو خودروساز اصلی در دی ماه سال جاری و مقایسه آن با دی ماه ۱۳۹۸، نشان می دهد که این دو خودروساز بزرگ علیرغم اینکه توانسته‌اند از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، میزان تولید خود را افزایش دهند اما میزان تولید در دی ماه ۱۳۹۹ نسبت به دی ماه ۱۳۹۸ نزولی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، طبق جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید انواع خودروها در گروه صنعتی ایران‌خودرو در دی ماه امسال نسبت به دی ماه ۱۳۹۸،  با افت ۱۱.۷ درصدی مواجه شده  و از ۵۰ هزار و ۲۲۶ دستگاه به ۴۴ هزار و ۳۳۱ دستگاه رسیده است.

به تفکیک انواع خودروهای تولیدی گروه صنعتی ایران‌خودرو، این شرکت در دی ماه امسال، ۴۳ هزار و ۸۶۵ دستگاه خودرو سواری تولید کرده است که نسبت به ۴۸ هزار و ۶۱۵ دستگاه تولید شده در دی ماه سال گذشته، ۹.۸ درصد کاهش یافته است.

گروه صنعتی ایران‌خودرو در دی ماه امسال هیچ تولید خودروی ون نداشته و این در حالی است که در دی ماه ۱۳۹۸،  چهار دستگاه از این نوع خودرو تولید و روانه بازار کرده بود؛ لذا با کاهش ۱۰۰ درصدی تولید، بیشترین کاهش را در مقایسه این دو ماه مشابه به خود اختصاص داده است.

پس از آن، ایران‌خودرو در تولید وانت نیز  با افت ۹۸.۵ درصدی تولید، در حالی که در دی ماه سال گذشته، ۱۴۷۷ دستگاه وانت تولید کرده بود، در دی ماه امسال توانسته تنها ۲۲ دستگاه تولید کند.

در مقابل اما کامیونت، کامیون و کشنده‌ و مینی‌بوس، میدل‌باس و اتوبوس‌های تولیدی این خودروساز بزرگ به ترتیب با رشد ۲۷۷.۶ درصد و ۷۳.۹ درصدی در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو شده‌اند. در دی ماه امسال به ترتیب ۴۰۴ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده‌ و ۴۰ دستگاه مینی‌بوس، میدل‌باس و اتوبوس‌ در گروه صنعتی ایران‌خودرو تولید شده است و این در حالی است که آمار تولید این خودروها در دی ماه سال ۱۳۹۸، به ترتیب ۱۰۷ و ۲۳ دستگاه بوده است.  

لازم به ذکر است که در مجموع ۱۰ ماهه امسال، ۴۱۸ هزار و ۲۶۶ دستگاه از انواع خودروها تولید شده که نسبت به ۲۹۳ هزار و ۷۸۶ دستگاه تولید شده در ۱۰ ماهه نخست سال گذشته با رشد ۴۲.۴ درصدی مواجه شده است.

افت ۷.۳ درصدی تولید انواع خودرو های سایپا در دی ماه امسال

تولید انواع خودرو در گروه صنعتی سایپا نیز دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۳ درصد کاهش یافته است. در حالی که در اولین ماه زمستان گذشته، ۴۲ هزار و ۳۵۱ دستگاه از انواع خودروها در گروه خودروسازی سایپا تولید شده بود، میزان تولید در دی ماه امسال به ۳۹ هزار و ۲۶۵ دستگاه رسیده است.

براساس آمار منتشر شده، همانطور که در دی ماه سال گذشته، گروه سایپا هیچ تولید وانت و مینی‌بوس، میدل‌باس و اتوبوس نداشته است، دی ماه امسال نیز تولید وانت و ون در گروه سایپا صفر بوده است.

تولید کامیونت، کامیون و کشنده‌ در سایپا از ۳۳ دستگاه در دی ماه سال گذشته به ۳۶ دستگاه در دی ماه امسال رسیده و ۹.۱ درصد رشد کرده است.  پس از آن با رشد ۱۳.۹ درصدی تولید وانت‌ها از ۵۱۵۵ دستگاه در دی ماه ۱۳۹۸ به ۵۸۷۱ دستگاه در همین ماه در سال جاری رسیده است.

طی دی ماه امسال تنها تولید سواری‌ها نسبت به دی ماه سال گذشته ۱۰.۲ درصد کاهش یافته و از ۳۷ هزار و ۱۶۳ دستگاه به ۳۳ هزار و ۳۵۸ دستگاه رسیده است.

در نهایت نیز آمار تجمعی ۱۰ ماهه تولید انواع خودروها در گروه خودروسازی سایپا نشان می‌دهد که تولید انواع خودروها از ۳۴۳ هزار و ۹۸ دستگاه طی ۱۰ ماه نخست سال گذشته به ۳۴۴ هزار و ۱۱ دستگاه در مدت مشابه سال گذشته رسیده و۰.۳ درصد رشد کرده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=2557

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});