• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

۹۰ درصد بیمارستان های آذربایجان‌شرقی نوسازی شدند

  • کد خبر : 2600
  • 16 بهمن 1399 - 11:15
۹۰ درصد بیمارستان های آذربایجان‌شرقی نوسازی شدند
یاز اکو - رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به تلاش این مجموعه برای به روزسازی مراکز درمانی آذربایجان‌شرقی گفت: در این راستا ۹۰ درصد بیمارستان های استان نوسازی شدند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمدحسین صومی در بازدید اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز، افزود: شتاب چشم گیر بیمارستان ها و مراکز اورژانس در حوزه ساختار فیزیکی و نیروی انسانی در دولت اخیر محسوس می باشد. 

وی با بیان اینکه مجهزترین ساختمان اورژانس کشور در مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: طرح یا ساختمانی نساختیم، مگر اینکه به بهره برداری رساندیم .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: ساخت پایگاه های اورژانس با سرعت بالایی ادامه دارد و جذب نیرو همزمان در حال انجام است تا جایی که دانش اموختگان استان های مجاور نیز بکارگیری می شوند.

صومی همچنین از برنامه ریزی و شروع اقدامات ساختمان مرکز اورژانس با وسعت ۷۰ هکتار در مجاورت بیمارستان  یکهزار تخت خوابی تبریز خبر داد و افزود: در این طرح چندین پد بالگرد، محل بیمارستان صحرائی، ساختمان مجهز اورژانس و فضای سوله درمانی برای ۵۰۰ هزار نفر مصدوم و بیمار  پیش بینی شده است.

وی افزود: ساختمان کنونی اورژانس در مرکز شهر کفاف امور را نمی دهد و لزوم تقویت و جابجائی آن به خارج شهر حیاتی است.

۱۰۰ درصد جاده های اصلی آذربایجان شرقی زیر پوشش اورژانس هستند

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه گفت: از معدود استان های کشور هستیم که پوشش ۱۰۰ درصدی جاده اصلی در موضوع ارایه خدمات فوریت های پزشکی را داریم. 

فرزاد رحمانی از اضافه شدن ۱۴۷ آمبولانس مجهز به ناوگان اورژانس آذربایجان شرقی در چهار سال گذشته خبر داد و افزود: در شرایط فعلی ۱۸۷ آمبولانس در ناوگان اورژانس فعال می باشد. 

وی ادامه داد: در دولت دوازدهم ۳۶ پایگاه به تعداد پایگاه های اورژانس اضافه شد که از اول انقلاب در استان بی نظیر بوده است و هم اکنون با ۱۲۶ پایگاه در حال ارائه خدمات به شهروندان هستیم.

وی همچنین گفت: از آغاز همه گیری کرونا ۲۲۷ نفر از پرسنل اورژانس در خط مقدم سلامت به کرونا مبتلا و ۲ نفر از همکاران در شهرستان های سراب و کلیبر شهید شده اند. 

رحمانی در خصوص وضعیت نیروی انسانی اورژانس آذربایجان شرقی نیز گفت: ۲۳۰ نفر در سال جاری جذب شده اند و مشکلی از نظر نیروی انسانی نداریم. 

بر اساس این گزارش، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در سفر خود به تبریز عملیات اجرایی ساختمان مدیریت بحران آذربایجان شرقی را به صورت مجازی کلید زد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=2600

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});