• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران مطرح کرد

پوشش ۱۳۰۰ میلیارد تومانی هزینه‌ درمان بیماران کرونایی توسط بیمه سلامت

  • کد خبر : 2655
  • 16 بهمن 1399 - 15:35
پوشش ۱۳۰۰ میلیارد تومانی هزینه‌ درمان بیماران کرونایی توسط بیمه سلامت
یاز اکو- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ۱۳۰۰ میلیارد تومان از هزینه‌های درمان بیماران کرونایی را پوشش داده‌ایم، البته این آمار مربوط به دو ماه قبل است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، محمدمهدی ناصحی امروز پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه، در نشست خبری که در محل ساختمان اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی برگزار شد، اظهار کرد: کرونا گرفتاری‌های زیادی برای مردم به وجود آورد که علاوه بر رعایت بهداشت فردی، باید از عادی انگاری نسبت به این ویروس نیز خودداری کنیم.

وی در تشریح میزان جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت گفت: در حال حاضر ۴۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که در قالب پنج صندوق شامل ۲۱ میلیون نفر روستایی، ۱۳ میلیون نفر همگانی، بیمه ایرانیان (خویش‌فرما)، بیمه کارمندان دولت و سایر اقشار از جمله خانواده شهدا، از خدمات این بیمه بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت نزدیک ۵۱ درصد از جمعیت کشور را پوشش می‌دهد، خاطرنشان کرد: عمدتا اقشار آسیب پذیر جامعه تحت پوشش بیمه سلامت هستند که این موضوع مسئولیت ما را چندین برابر کرده است و در ‌ایام‌ کرونایی باید به طور ویژه‌ای به این قشر کمک کنیم.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر اینکه رسالت اصلی سازمان، توزیع عادلانه‌ی خدمات در سطح کشور است، اضافه کرد: مردم به گردن ما حق دارند و باید تلاش کنیم بیماران، به غیر از رنج بیماری، دغدغه دیگری از جمله هزینه‌های مالی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تمام بدهی‌ها به بخش روستایی که تقریبا ۳۰۰۰ میلیارد تومان بود، تسویه شده است، گفت: بدهی به مراکز دولتی و خصوصی نیز ماهانه حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان بوده و از تیرماه در بخش دولتی پرداختی نداشتیم و در بخش خصوصی نیز امیدواریم تا شش هفته آینده بدهی به این مراکز نیز تسویه شود.

وی در خصوص بحث نسخه پیچی و نسخه نویسی الکترونیکی نیز اظهار کرد: در راستای به روز بودن خدمات بیمه، ارایه خدمات مناسب، هدف دار کردن منابع و خدمت هرچه بهتر مردم کار مهمی بنام نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی را راه اندازی کردیم و علاوه بر اولویت قراردادن بحث آموزش، مشوق‌های لازم را مصوب کردیم که بازای هر نسخه الکترونیکی مبلغ مازادی برای پزشکان پرداخت کنیم.

ناصحی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از داروهایی که به صورت بیهوده مصرف می‌شود، با هیچ استانداردی سنخیت ندارد و شاید شناخته‌شده‌ترین داروهایی که در هیچ جای دنیا استفاده نمی‌شود، آنتی بیوتیک‌ها، مسکّن‌ها، کورتون‌ها و داروهای ضدالتهابی باشد که این داروها در کشور ما مصرف می‌شود و کار ناصحیحی است.

وی، یکی دیگر از اثرات نسخه نویسی الکترونیکی را توقف توزیع و مصرف این داروها بر شمرد و افزود: با این کار می‌توانیم ببینیم که پزشکان چه داروهایی را می‌نویسند؛ همچنین می‌توانیم جلوی مصرف بی رویه‌ی این داروها را که موجب ضعف در سیستم بدن می‌شود، بگیریم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران خاطرنشان کرد: در بعضی مناطق دور دست که امکانات پزشکی خوبی وجود ندارد، پزشکان می‌توانند از راه دور و بصورت اینترنتی بیماران را ویزیت کنند و ما به‌عنوان اولین بیمه، پزشکی از راه دور را آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در کل کشور حدود ۹۵ درصد مطب‌ها به سامانه الکترونیک متصل شده‌اند و حدود ۵۰ درصد نیز بخشی از مراحل نسخه نویسی را انجام می‌دهند، افزود: میزان انجام تمام مراحل نسخه نویسی در کشور توسط مطب‌ها،  زیر ۱۰ درصد بوده و باید عمق بخشی به این موضوع بیشتر شود.

وی متذکر شد: در بحث پزشکی از راه دور نیز آمادگی پرداخت را داریم، اما هنوز بحثهای حقوقی که در شورای عالی بیمه باید تصویب شود، انجام نشده و به محض تصویب شدن، بیمه سلامت آمادگی دارد این خدمت ارزشمند را نیز پوشش دهد.

ناصحی در تشریح هزینه های این سازمان در خصوص کرونا نیز گفت: ۹۰ درصد هزینه های بستری و ۷۰ درصد سرپایی‌ها را پوشش می‌دهیم؛ هر پرونده در ماه‌های اول شیوع کرونا برابر با پنج میلیون ۶۰۰ هزار تومان هزینه داشت که ۴/۵ میلیون آن را بیمه پرداخت می‌کرد.

وی در خصوص بحث‌ پزشک خانواده نیز بیان کرد: یکی از اصول مهم، نظام پزشک خانواده است و تا زمانی که به این سمت نرویم، موفق نخواهیم شد؛ پرشک خانواده یعنی مشاوری که در کنار جمعیتی حدود ۲۵۰۰ نفر بوده و در مبارزه با کرونا نیز پزشکان خانواده نقش خود را نشان دادند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=2655

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});