• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
4

موفقیت چشم گیر صنایع دفاعی ترکیه در صادرات محصولات

  • کد خبر : 27315
  • 01 شهریور 1400 - 10:36
موفقیت چشم گیر صنایع دفاعی ترکیه در صادرات محصولات
یاز اکو - رئیس اتحادیه تولیدکنندگان صنایع دفاعی و هوایی ترکیه گفت :محصولات تولیدی این بخش به چهار گوشه جهان صادر می‌شود.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل ازخبرگزاری آناتولی، عثمان اوکای، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان صنایع دفاعی و هوایی ترکیه در گفتگو با خبرنگار آناتولی اظهار داشت: محصولات تولیدی بخش صنایع دفاعی کشور به چهار گوشه جهان صادر می‌شود.

وی افزود: ترکیه در بخش صنایع دفاعی با پشت سر گذاشتن سطح کشورهای درحال توسعه به سطح کشورهای توسعه یافته رسیده است. محصولات تولیدی کشور هم اکنون در چهار گوشه جهان به شکل موفقیت آمیزی در حال بهره برداری و استفاده هستند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان صنایع دفاعی و هوایی ترکیه گفت: ترکیه هم اکنون قادر به تولید بسیاری از تجهیزات مرتبط با صنایع دفاعی است. همگان در نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی شاهد این وضعیت بودند.

اوکای تصریح کرد: در دوره همه گیری کرونا شاهد کاهش صادرات و فعالیت‌های تحقیق و توسعه بودیم. اما به‌رغم این وضعیت، در بخش صنایع دفاعی طی سال ۲۰۲۰ تجهیزاتی به ارزش ۹ میلیارد دلار تولید کرده و ۲٫۵ میلیارد دلار نیز صادرات داشته‌ایم. همچنین در سال گذشته ۱٫۵میلیارد دلار نیز در بخش تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کردیم.

وی همچنین گفت: هم اکنون ۷۰ درصد از نیازهای نیروهای مسلح ترکیه در داخل کشور تولید می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=27315

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});