• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
7
بررسی کارنامه گزینه های شهرداری تبریز / قسمت اول: یونس فاتح

شورای ششم، کلید تبریز را به مرد کهنه کار سیاست و مدیریت می سپارد؟!

  • کد خبر : 27400
  • 02 شهریور 1400 - 9:08
شورای ششم، کلید تبریز را به مرد کهنه کار سیاست و مدیریت می سپارد؟!
یاز اکو - «یونس فاتح» را اغلب شخصیت ها و فعالین سیاسی می شناسند. او در عین حال که یک فعال سیاسی است یک چهره اجرایی نیز هست. در آستانه بررسی پرونده کاری گزینه های شهرداری تبریز، بد نیست نگاهی بیندازیم به ویژگی های مدیریتی و شخصیتی وی.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از آذرقلم، در میان ده گزینه ای که نام آنها به عنوان گزینه های اصلی شهرداری تبریز در شورای ششم تبریز مطرح شده به گزینه ای بر می خوریم که کارنامه او پر است از سوابق مدیریتی و اجرایی و به خاطر همه این تنوع سابقه، یکی از شانس های اصلی کلیدداری تبریز است.

«یونس فاتح» را اغلب شخصیت ها و فعالین سیاسی می شناسند. او در عین حال که یک فعال سیاسی است یک چهره اجرایی نیز هست. در آستانه بررسی پرونده کاری گزینه های شهرداری تبریز، بد نیست نگاهی بیندازیم به ویژگی های مدیریتی و شخصیتی وی.

ویژگی های مدیریتی و شخصیتی

۱) وجهه اجرایی یونس قاتح بر نگاه حزبی و رویکرد سیاسی اش چربش دارد و همین نقطه قوت اصلی اوست که می تواند نظر همه اشخاص حقیقی و حقوقی و جناح های سیاسی را به خود جلب کند. فاتح، زمانی که در دهه سوم زندگی خویش بود در دوران شهرداری «عباداله فتح الهی» وارد مجموعه شهرداری تبریز گردید و در آغاز دهه ۱۳۸۰ مدیریت یکی از سازمان های تازه تاسیس شهرداری یعنی سازمان پسماند را عهده دار گردید. رویکرد مدیریتی وی در این سازمان سبب شد تا شالوده و ساختار این سازمان نوبنیاد در سال های آتی پی ریزی قدرتمندانه ای داشته باشد.

او بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ در جرگه یاران و حامیان احمدی نژاد قرار گرفت و سه مسئولیت دیگر یعنی: فرمانداری شهرستان اسکو، مدیریت کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت فرهنگی منطقه آزاد ارس را عهده دار گردید و به گواه آگاهان سیاسی عملکرد و کارنامه خوبی در این پست ها از خود به یادگار گذاشت.

فاتح، در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ هم چهره ای فعال و خستگی ناپذیری از خود نشان داد. او در ائتلاف نیروهای انقلاب، نقش محوری در استان و منطقه شمالغرب کشور ایفا کرد و در نهایت هم توانست چه در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز و چه در مورد ریاست جمهوری، به موفقیت شایانی دست پیدا کند. گزینه مورد حمایت وی ( سید ابراهیم رئیسی) و ۸ گزینه از ائتلاف نیروهای انقلاب که فاتح از آنها اعلام حمایت کرده بود توانستند به شورای ششم تبریز راه پیدا کنند.

۲) توانمندی او در بسیج نیروها و حرکت جمعی به سوی یک هدف مشترک، دومین ویژگی و خصیصه کاری یونس فاتح است. او در اندک زمانی می تواند به خاطر خصوصیات فردی و فرهنگ همگرایی و تعامل جویی اش حاضران را با خود همراه سازد. گذشت ایام و مسئولیت پذیری یونس فاتح در طی سال های گذشته از او فردی ساخته که سیاست را خوب می فهمد، با علم مدیریت نه از جنبه آکادمیک آن بلکه از روی تجربه آشناست. علاقه مندی او به فعالیت های اجرایی مشهود است و به نوعی چهره ی خستگی ناپذیری است .

۳) سومین ویژگی برجسته فاتح، آشنایی او با مسایل شهری به واسطه چندین سال حضور در ارکان مدیریتی شهرداری تبریز است. نقطه قوتی که تنها سه گزینه دیگر از بین ده گزینه مطرح شده برای قبول مسئولیت شهرداری تبریز این ویژگی را دارند(سلیمانی، هوشیار، رنجبر). هر چند سال هاست فاتح، شهرداری تبریز را ترک کرده اما هنوز هم طرفداران و دوستان بسیاری در این سازمان دارد. او با شیوه کار در این سازمان عریض و طویل بیگانه نیست.

۴) موقیعت خاص سیاسی فاتح در حلقه مدیران دولت تازه تاسیس رئیسی، یکی دیگر از نقاط قوت فاتح است. هر چند نام فاتح در آخرین لحظه ها و از سوی برخی از اعضای شورای شهر ششم به عنوان گزینه شهرداری تبریز مطرح شد اما پیش از این، از او به عنوان یکی از گزینه های مدیریتی استان در سطح کلان نام برده می شد. از معاونت های مختلف استانداری گرفته تا فرمانداری و مدیرکل ادارات استانی و منطقه ای. این موقعیت بالقوه برای تصدی سمت های دولتی در استان به خوبی نشان می دهد که نام او در حلقه مدیران ارشد استان نیز شنیده می شود و همین امر می تواند یکی از نقاط قوت فاتح به شمار آید. تعاملات سیاسی او با دولت تازه کار و نمایندگان آنها در استان در آینده نزدیک می تواند پاشنه آشیل موفقیت وی و سازمان شهرداری باشد.

۵) فاتح به واسطه حضور فعالانه اش در انتخابات اخیر و ارائه لیستی از کاندیداهای شورای شهر که قاطبه آنها به پارلمان شهری راه یافتند تقریبا چهره ای مقبول برای اعضای شورای شهر است. بنابراین هر چند که او به صراحت تمایل خود به کلیدداری تبریز را نشان نداده و در این باره هم تاکنون اظهارنظری نکرده اما به نظر می رسد برخی از اعضای شورای شهر، تمایل بسیاری به شهرداری وی دارند و بر توانمندی های مدیریتی وی تاکید می کنند.

به هر حال طی روزهای آینده مشخص خواهد شد که این مرد کهنه کار عرصه سیاست و فعالیت های اجرایی، تا چه حد می تواند نظر ۱۳ عضو شورای شهر تبریز را برای به دست گرفتن کلید اداره این شهر به خود جلب کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=27400

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});