• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

نفت در بالاترین قیمت یک سال اخیر ایستاد

  • کد خبر : 2754
  • 18 بهمن 1399 - 9:30
نفت در بالاترین قیمت یک سال اخیر ایستاد
یاز اکو - قیمت نفت روز جمعه به بالاترین حد در یک سال اخیر صعود کرد و به روند افزایشی روزهای اخیر که تحت تاثیر نشانه های رشد اقتصادی آمریکا و پایبندی اوپک پلاس به محدودیت عرضه روی داده است، ادامه داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۴۰ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۵۹ دلار و ۲۴ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت در مسیر ثبت شش درصد رشد هفتگی قرار دارد.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۴ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۵۶ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه رسید. این شاخص در مسیر رشد هفتگی حدود ۹ درصد قرار دارد که بزرگترین رشد هفتگی از اکتبر خواهد بود.

واندانا هاری، تحلیلگر انرژی در شرکت واندا اینسایتس اظهار کرد: اعتماد رو به رشد به بهبود اقتصادی و احیای تقاضا برای نفت عامل مهمی در حمایت از قیمتها بوده است. در حال حاضر محدودیت عرضه به دلیل کاهش یکجانبه تولید عربستان سعودی به پشتیبانی از رشد قیمتها کمک کرده است و نفت برنت ممکن است رکورد قیمت ۶۰ دلار را بشکند.

بازارها از رشد بهتر از حد مطلوب سفارشها برای کالاهای آمریکایی در دسامبر که نشانه تحکیم بخش تولید است، دلگرم شدند و امیدوارند بسته کمک کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری که از سوی جو بایدن، رییس جمهور آمریکا پیشنهاد شده، سریعا تصویب شود.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت سی ام سی مارکتش با اشاره به اوپک و متحدانش، گفت: دیسیپلین اوپک پلاس واقعا مثبت بوده است. این گروه هفته جاری حمایت خود از کاهش عمیق تولید را که به کاهش سطح ذخایر جهانی کمک کرده، مورد تاکید مجدد قرار داد.

این گروه با وجود این که برآوردش از رشد تقاضا را پایین آورده، انتظار دارد کاهش تولید اوپک پلاس، بازار را تا پایان سال ۲۰۲۱ در کمبود عرضه نگه دارد.

تقاضای چین برای نفت هم به حمایت از بازار کمک کرده است. به گفته استفن اینس، استراتژیست بازار در شرکت اکسی کورپ، رهگیری نفتکشها نشان می دهد دو نفتکش حامل نفت دریای شمال برای ۲۲ مارس و ۲۴ مارس به مقصد چین حرکت می کنند.

بر اساس گزارش رویترز، همچنین آمار رسمی چهارشنبه هفته جاری نشان داد ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته به ۴۷۵.۷ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده که پایینترین سطح از مارس بوده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=2754

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});