• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
7
در حاشیه سفر رئیس جمهور ترکیه به نیویورک روی داد:

اردوغان از تجار آمریکایی خواست به پتانسیل ترکیه اعتقاد داشته باشند

  • کد خبر : 31137
  • 31 شهریور 1400 - 12:00
اردوغان از تجار آمریکایی خواست به پتانسیل ترکیه اعتقاد داشته باشند
یاز اکو - رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از تجار امریکا خواست تا به پتانسیل ترکیه اعتقاد داشته باشند و در این کشور سرمایه گذاری کنند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری حریت وی گفت: می خواهم یادآوری کنم که درهای موسسات و سازمان های مربوطه ما در ترکیه و دفاتر نمایندگی ما در آمریکا همیشه به روی شما باز است. من انتظار دارم که شما به آینده و پتانسیل درخشان ترکیه اعتماد کنید.

وی ادامه داد: آنکارا سیاست های تجاری متمرکز بر 50 ایالت آمریکا را با اولویت های مختلف در حوزه های مختلف بررسی می کند این در حالی است که برخی اقدامات یک جانبه آمریکا علیه ترکیه مانع توسعه تجارت شده و این کار را پیچیده می کند.

 وی گفت: با این حال ، ما معتقدیم که این مسائل از طریق گفتگو بر اساس منافع و درک متقابل قابل حل شدن است.

اردوغان افزود: شکی نیست که مشارکت تجار و شوراهای تجاری در پیشبرد روابط ترکیه و آمریکا نقشی بیش از پیش خواهد داشت. من می دانم که شما به خوبی هدف و خطری را که کمپین های توهین آمیز بی اساس علیه کشور ما از سوی برخی لابی ها و گروه های ذی نفع ایجاد می کند می بینید و می دانید که هدف نهایی آنها مسموم کردن روابط ترکیه و آمریکا است. من معتقدم که شما در برابر این فعالیت های مخرب که به دور از حقایق حقوقی و تاریخی هستند موضع محکمی اتخاذ خواهید کرد.

رشد روابط اقتصادی بین ترکیه و آمریکا

اردوغان گفت: انتظار دارد روابط اقتصادی بین ترکیه و آمریکا رشد کند و به “پتانسیل واقعی خود” برسد.

این همکاری ویژه و استوار سالهاست به صلح ، ثبات و امنیت در بسیاری از نقاط جهان کمک کرده است. تحولات مهمی که اخیراً رخ داده است بار دیگر اهمیت و ارزش مشارکت استراتژیک بین کشورهای ما را نشان داده است.

وی گفت : فرصت های همکاری بین ترکیه و آمریکا در زمینه های امنیتی ، دفاعی و سرمایه گذاری وجود دارد.

اردوغان تاکید کرد که اختلاف نظراتی که هر از گاهی بین کشورها رخ می دهد از طریق گفتگو ، همبستگی و احترام متقابل قابل حل است.

اردوغان با اشاره به اینکه جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا کاملاً درک می کند که توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور هم ممکن و هم ضروری است” ، عزم هر دو رهبر را برای افزایش حجم تجارت دوجانبه به ۱۰۰ میلیارد دلار ، که “یک هدف واقع بینانه است ، اعلام کرد و افزود: این رسیدن به این هدف تا زمانی که گام های درست برداشته شود به راحتی قابل دستیابی است.

وی با بیان اینکه حجم تجارت دوجانبه بین ایالات متحده و ترکیه طی سال گذشته به رغم شرایط همه گیر به ۲۱ میلیارد دلار افزایش یافته است، ابراز امیدواری کرد این رقم تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۲۵ میلیارد دلار برسد.

اردوغان گفت: تعداد شرکتهای مستقر در آمریکا که در ترکیه فعالیت می کنند تا ژوئن ۲۰۲۱ به ۱٫۹۷۱ شرکت رسیده و سرمایه گذاری مستقیم آمریکا در ترکیه به ۱۳ میلیارد دلار افزایش یافته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=31137

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});