• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
21

کرونا خللی در مبادلات اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان ایجاد نکرد

  • کد خبر : 3158
  • 21 بهمن 1399 - 9:00
کرونا خللی در مبادلات اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان ایجاد نکرد
یاز اکو - رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان گفت: مبادلات تجاری بین ایران و جمهوری آذربایجان با وجود شیوع کرونا همچنان فعال بوده و هیچ زمان متوقف نشده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، حسین پیرموذن در جلسه وبینار فرصت‌ها و ظرفیت‌های تجاری بین ایران و جمهوری آذربایجان افزود: در دوران کرونا تنها گمرکاتی که بصورت ۲۴ ساعته فعال بوده و هیچ موقع امور تجاری در آن قطع نشد، گمرکات ایران و جمهوری آذربایجان بود.

وی بیان کرد: اغلب گمرکات ایران و آذربایجان از جمله بیله‌سوار و آستارا  فعالیت ۲۴ ساعته داشته و تراز تجاری بین  دو کشور نیز در این مدت مثبت بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان درباره مشارکت ایران در بازسازی مناطق آسیب دیده از جنگ قره‌باغ افزود: در جریان این جنگ، حدود ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک ما با جمهوری آذربایجان آزاد شد و طبق گزارش معاون نخست وزیر آذربایجان، این بخش به ویرانه‌ای تبدیل شده و ضروری است از ظرفیت فنی و مهندسی ایران در بازسازی منطقه استفاده شود و نباید از این فرصت غفلت کرد.

پیرموذن ادامه داد: هدف ما در خصوص مشارکت در بازسازی قره‌باغ یک هدف ملی است، به عنوان اتاق مشترک ایران و جمهوری آذربایجان امور را پیگیری می‌کنیم اما از ظرفیت همه کشور برای صادرات خدمات فنی و مهندسی به  این جمهوری استفاده خواهیم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: مباحثی که اتاق مشترک ایران و جمهوری آذربایجان اکنون پیگیری می‌کند بحث مشکلات بانکی، بحث ضمانت‌نامه بانکی، مشکل حمل ‌و نقل، حمل یک‌سره بار، ایجاد دفتر جدید اتاق مشترک در آذربایجان و مشکل ویزای تجار است.

رئیس‌جمهوری آذربایجان چندی پیش از کشورهای دوست و همسایه این کشور برای بازسازی مناطق آسیب دیده از جنگ قره‌باغ  دعوت کرده بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=3158

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});