• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
6

مدارس بنیاد معارف ترکیه در لیست پنج کشور نخست جهان قرار گرفت

  • کد خبر : 31727
  • 08 مهر 1400 - 8:33
مدارس بنیاد معارف ترکیه در لیست پنج کشور نخست جهان قرار گرفت
یاز اکو - بنیاد معارف ترکیه با برخورداری از 377 مدرسه در 44 کشور نام خود را در لیست پنج کشور نخست جهان در حوزه آموزشی بین‌المللی ثبت کرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آناتولی، پروفسور بیرول آک‌گون، رئیس بنیاد معارف ترکیه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری آناتولی به شرح فعالیت‌های پنج سال اخیر و پروژه‌های آتی این بنیاد پرداخت.

وی در این رابطه اظهار داشت: بنیاد معارف در مجموع ۳۷۷ مدرسه در ۴۴ کشور مختلف جهان از آسیا گرفته تا آفریقا، از آمریکای شمالی تا اروپا و از آمریکای جنوبی تا استرالیا دارد و بالغ بر ۵۰ هزار دانش‌آموز در آنها مشغول به تحصیل هستند.

پروفسور آک‌گون در ادامه تاکید کرد: شبکه بین‌المللی مدارس بنیاد معارف به همراه فرانسه، آلمان، انگلیس و چین در لیست پنج کشور اول جهان قرار دارند.

وی در ادامه افزود: پس از کودتای نافرجام ۱۵ جولای در مجموع ۲۳۰ مدرسه در ۱۹ کشور مختلف جهان به بنیاد معارف واگذار شد.

رئیس بنیاد معارف ترکیه ضمن اشاره به وجود مدارس در ۲۴ کشور آفریقایی، خاطر نشان کرد: این موضوع برای ما حائز اهمیت است، تقریبا در تمامی کشورهای حوزه بالکان مدرسه داریم و مذاکرات برای خرید محل احداث یک مدرسه جدید در صربستان نیز ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در تونس، عراق، گرجستان و قرقیزستان نیز مدارس بنیاد معارف ترکیه در حال فعالیت هستند. این موضوع در مورد ایالت نیوجرسی آمریکا و سیدنی استرالیا نیز صدق می‌کند.

پروفسور آک‌گون همچنین تصریح کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های بنیاد معارف پشتیبانی آموزشی از فرزندان خانواده‌های تُرک است، بنیاد یک سازمان جهانی است که به ۴۵ هزار دانش‌آموز خدمات رسانی می‌کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=31727

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});