• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

اطلاق عنوان شهید به راهدارانی که حین خدمت رسانی در جاده فوت می شوند

  • کد خبر : 18740
  • 25 خرداد 1400 - 12:00
اطلاق عنوان شهید به راهدارانی که حین خدمت رسانی در جاده فوت می شوند
یاز اکو - سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای طرحی را به دولت پیشنهاد داد که در صورت تصویب، راهداران خدومی که مستقیماً درگیر عملیات نگهداری و خدمت رسانی در جاده‌ها هستند، در صورت فوت در حین فعالیت، شهید راه خدمت قلمداد خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، دکتر عباسعلی بنی اسدی معاون توسعه مدیریت و منابع این سازمان با بیان اینکه این اقدام به منظور حمایت های مادی و معنوی از خانواده های این قشر زحمتکش در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: با عنایت به این‌که مطابق تبصره ۱ ماده ۴ قانون اصلاح اساسنامه بنیاد شهید و تبصره ذیل ماده یک قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران، تعیین مصادیق عملی شهید، مفقودالاثر، جانباز آزاده و اسیر در چارچوب و قوانین نیروهای مسلح کل نیروهای مسلح تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

وی افزود: لذا از آنجاییکه سالیانه تعدادی از عوامل خدوم راهداری در حین عملیات راهداری و خدمت به مردم جان شیرین خود را از دست می‌دهند و خانواده‌های آنها فاقد هرگونه پشتوانه معنوی و مادی می‌شوند و دولت و به صورت خاص سازمان متبوع هیچ گونه مجوزی جهت حمایت از آنها ندارد.

بنی اسدی بیان کرد: لذا برای حمایت از خانواده های این قبیل همکاران خدمتگزار پیشنهاد مربوطه جهت سیر مراحل تصویبی به دولت ارسال شده است و امیدواریم که این پیشنهاد مورد تایید هیات محترم دولت قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=18740

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});