• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

دلیل تعداد بالای غایبان جلسات رای اعتماد چیست؟

  • کد خبر : 27565
  • 03 شهریور 1400 - 10:58
دلیل تعداد بالای غایبان جلسات رای اعتماد چیست؟
یاز اکو - یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط کشور امروز شرایط بسیار حساسی است، ضعف‌هایی وجود دارد اما تشکیل دولت بهتر از نداشتن دولت در این شرایط است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی درباره جلسات رأی اعتماد به کابینه معرفی شده از سوی رئیس دولت سیزدهم و این‌که ممکن است چه تعداد از وزرا رأی بیاورند، گفت: نمی‌توانم پیش‌بینی کنم زیرا همه چیز تا دقیقه ۹۰ تغییر می‌کند اما فکر می‌کنم به دلیل اینکه قاطبه نمایندگان دور اول‌شان بود و اولین برخورد با وزرا و رای اعتماد را داشتند، نباید خیلی سخت‌گیری داشته باشیم.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مشاهده می‌کنیم این روزها مردم سخت‌گیری می‌کنند و نقدهایی به جلسات رای اعتماد دارند و یا بیان می‌کنند که نمایندگان لحن و ادبیات درستی ندارند. من فکر می‌کنم، چون این افراد دور اول نمایندگی‌شان است، باید مقداری آسان‌تر بگیریم.

وی ادامه داد: اما چیزی که این وسط توجیه ندارد، تعداد غایبین در جلسات رای اعتماد است عمدتاً در سنوات گذشته اگر نماینده‌ای نبود می‌گفتیم مسافرت خارج از کشور است که در جلسات مهم رای اعتماد حضور ندارد اما امروز که کروناست ماموریت خارج از کشوری هم وجود ندارد، چرا در هر جلسه ۵۰ الی ۶۰ نفر غایب هستند؟

این نماینده پیشین مجلس شورای با اشاره به شرایط کشور گفت: به شخصه امیدوارم قاطبه افراد معرفی شده برای حضور در کابینه رای بیاورند زیرا شرایط کشور شرایط خوبی نیست و دولت باید سریع شکل بگیرد و خودش را پیدا کند معتقدم با همه ضعف‌ها، دولت تشکیل شود بهتر از این است که تشکیل نشود.

باید کاری کنیم زودتر دولت تشکیل شود

وی خاطرنشان کرد: توجه داشته باشید از شهریور قرار است بودجه نوشته شود و هر وزارتخانه‌ای که وزیرش رای نیاورد، طبق قانون می‌رود تا سه ماه دیگر و اصلاً این به صلاح یک وزارتخانه نیست؛ بنابراین اگر برای وزارتخانه وزیری رای نیاورد آسیب می‌بیند؛ چراکه مدافع بودجه ندارد و کلاه سرش می‌رود.

جعفرزاده ایمن‌آبادی یادآور شد: به خاطر دارم در طول دوره‌ای که نماینده بودم در یکی از دولت‌ها وزیر علوم رای نیاورد آن سال وزارت علوم پایین‌ترین بودجه را گرفت و خیلی این وزارتخانه آسیب دید.

وی تاکید کرد: اعتقاد دارم به خاطر یکسری از ملاحظات شرایط اقتصادی کشور، مردم و تدوین بودجه باید همکاری بیشتری با دولت صورت گیرد، بله اشکالاتی وجود دارد اما با این ملاحظات باید کاری کنیم زودتر دولت تشکیل شود و شرایط فراهم گردد که بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=27565

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});