• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
14
گزارش یاز اکو از حاشیه های اختلاف بر مالکیت عرصه مجموعه تفریحی و گردشگری هشت بهشت سهند

جدا شدن بخشی از هشت بهشت از سهند و الحاق به خسروشاه

  • کد خبر : 32585
  • 15 مهر 1400 - 9:17
جدا شدن بخشی از هشت بهشت از سهند و الحاق به خسروشاه
بخشی از مجموعه تفریحی و گردشگری هشت بهشت از سهند جدا و به بخش خسروشاه تحویل داده شد! به این ترتیب بخشی از اراضی مجموعه جنگلی هشت بهشت که سالها در اختیار سهند و شرکت عمران این شهر بود براساس تقسیمات کشوری به بخش خسروشاه تحویل داده شد.

یازاکو؛ افخم ابراهیمی –اوایل مهر ماه سالجاری بودکه خبر جدا شدن بخشی از مجموعه بزرگ جنگل کاری هشت بهشت از شهر جدید سهند فضای رسانه ای این شهر را ملتهب کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یازاکو، بخشی از مجموعه تفریحی و گردشگری هشت بهشت از سهند جدا و به بخش خسروشاه تحویل داده شد! به این ترتیب بخشی از اراضی مجموعه جنگلی هشت بهشت که سالها در اختیار سهند و شرکت عمران این شهر بود براساس تقسیمات کشوری به بخش خسروشاه تحویل داده شد.
این خبر به سرعت در صدر اخبار کانال های خبری شهر سهند منتشر شد و حجم انتقادات به سمت شرکت عمران سهند سرازیر شد.
انتقادهایی که در آن سال ها هزینه کرد شرکت عمران در این مجموعه ۱۵۰ هکتاری و معرفی آن به عنوان قطب گردشگری جدید استان را هدف قرار می داد.
برخی از اصحاب رسانه تمرکز مجموعه شرکت عمران در توسعه هشت بهشت را اشتباه مدیریتی می دانستند که بی توجه به تامین زیرساخت ها و فضای سبز در سایر فاز ها را سبب شده است؛ آن هم زمانی که بخش بزرگی از این مجموعه متعلق به بخش خسروشاه بوده و اختلاف بر حدود مرزی آن وجود داشته است.

تکذیب شد!

روابط عمومی شرکت عمران در بیانیه ای خبر جدا شدن هشت بهشت را تکذیب کرد.
در این بیانیه آمده است؛ بخشی از اراضی پارک جنگلی هشت بهشت از نظر تقسیمات سیاسی در داخل بخش خسروشاه بوده و بخشداری این بخش از سنوات گذشته خواستار تعیین حدود تقسیمات سیاسی بوده است و در حال حاضر با توجه به دولتی بودن مالکیت اراضی هشت بهشت، مدیریت کل پهنه جنگل کاری و ۱۵۰ هکتار از اراضی واقع در داخل تقسیمات سیاسی و حریم شهر سهند برعهده شرکت عمران این شهر است و برای تعیین متولی حفظ و نگهداری بخشی از پارک واقع در خسروشاه مکاتباتی با استاندار صورت گرفته است.
در این بیانیه تاکید شده است که کلیه اقدامات در دوره مدیر جدید در ارتباط با ایجاد امکانات ورزشی و گردشگری هشت بهشت واقع در حریم مصوب شهر سهند بوده است.

فرماندار شهرستان اسکو نیز در واکنش به جریان های پیش آمده در خصوص مالکیت مجموعه هشت بهشت گفت: ایجاد تفرقه و دوئیت ترفند دشمنان این کشور است.
وی با بیان اینکه ضرورت حال حاضر کشور اتحاد و انسجام است، از سخن پراکنی ها و ایراد نظر های تفرقه افکن انتقاد کرد.
بابک رضی منش با انتقاد از اقدام‌ عده ای در خصوص تعیین خودسرانه حدود سیاسی دو شهرستان تبریز و اسکو بدون هماهنگی قبلی و حضور نمایندگان دو فرمانداری در محدوده هشت بهشت گفت: موضوع تقسیمات سیاسی از وظایف فرمانداری هاست که در صورت اختلاف دو شهرستان در تعیین حدود مرز سیاسی استانداری مرجع حل اختلاف خواهد بود.
وی تاکید کرد: در حدود تقسیمات کشوری دو شهرستان در منطقه هشت بهشت اختلافی وجود ندارد و توافق بین دو فرمانداری تبریز و اسکو با تشکیل جلسات متعدد طی فرایند قانونی در اولین فرصت با حضور نماینده دفتر تقسیمات کشوری استانداری و نمایندگان دو فرمانداری مشخص خواهد شد.
وی تصریح کرد: کل مساحت جنگل کاری منطقه هشت بهشت ۱۵۰ هکتار است که حدود ۸۰ هکتار در داخل حریم مصوب شهر سهند و مابقی به مساحت۷۰ هکتار در داخل تقسیمات سیاسی بخش خسروشهر از توابع تبریز واقع شده است.
با وجود این تفاسیر سرنوشت مجموعه هشت بهشت در گرو تصمیمی است که منفعت شهر و مجموعه یا تعیین مرزی صرف، را روشن می کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=32585

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});