• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

فراهم سازی اشتغال بیش از ۵هزار نفر در معادن آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 33167
  • 19 مهر 1400 - 17:00
فراهم سازی اشتغال بیش از ۵هزار نفر در معادن آذربایجان‌غربی
یاز اکو - معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی از فراهم‌سازی اشتغال برای بیش از5 هزار نفر به صورت مستقیم در بخش معدن استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵۰۳ معدن در استان وجود دارد و ذخیره قطعی این معادن به یک میلیون و ۱۳۸ هزار تن می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی پریسا عابدپور با بیان اینکه ۵۰۳ معدن در آذربایجان‌غربی وجود دارد و ذخیره قطعی این معادن به یک میلیون و ۱۳۸ هزار تن می‌رسد، اظهار داشت: حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در این معادن، ۴ هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی افزود: ۶۸ نوع ماده معدنی در کشور شناسایی شده، است که ۷۵ درصد این تعداد در این استان وجود دارد که ۵۱ نوع را شامل می‌شود.

معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای بیش از ۵ هزار نفر به صورت مستقیم در بخش معدن استان اشتغال فراهم شده است، بیان کرد: صنایع تبدیلی این استان نیز در بخش‌های فرآوری و استحصال طلا، سنگ تزئینی، تولید سیمان، آهک و گچ و صنعت تولید پودرهای میکرونیزه فعال است.

عابدپور ادامه داد: معادن به عنوان پیشران اقتصادی در هر کشوری مطرح بوده و با توجه به گستردگی مواد معدنی و وجود ذخایر با ارزش در سطح استان، سرمایه‌گذاری در این بخش طی سال‌های آینده رشد اقتصادی درخشانی را برای استان خواهد داشت.

وی اضافه کرد: عمده مواد معدنی دارای کاربرد در صنایعی از جمله ساختمانی، آرایشی، بهداشتی، فولاد و نفت است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: صنایع تبدیلی این استان نیز در بخش‌های فرآوری و استحصال طلا، سنگ تزئینی، تولید سیمان، آهک و گچ و صنعت تولید پودرهای میکرونیزه فعال است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=33167

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});