• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

۳۶۷ طرح عمران روستایی در آذربایجان‌شرقی افتتاح شد

  • کد خبر : 3329
  • 22 بهمن 1399 - 13:38
۳۶۷ طرح عمران روستایی در آذربایجان‌شرقی افتتاح شد
یاز اکو - مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی از افتتاح ۳۶۷ پروژه عمران روستایی در استان همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: برای افتتاح این پروژه‌ها سه هزار و ۸۱۴ میلیارد ریال هزینه شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اداره کل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی، تقی کرمی افزود: ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مستضعفان و روستاییان و رفع محرومیت از چهره آنها، از مهم‌ترین شعارهای نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: این هدف، تلاش کارگزاران نظام و دولت‌ها را برای رفع محرومیت و کاهش شکاف برخورداری روستاها از شهرها دوچندان کرد و این انگیزه و هدف مقدس باعث کاهش عقب ماندگی بین روستاییان و شهرنشینان شده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی در تشریح طرح‌های آماده افتتاح و کلنگ زنی به مناسبت دهه مبارک فجر، ابراز کرد: علاوه بر پروژه‌های عمرانی، صدها طرح اقتصادی و خدماتی و تولیدی نیز در سطح روستاهای استان در ایام الله دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهند رسید.

وی گفت: به همت دهیاران و مشارکت اهالی روستاها، شاهد بهره برداری از ۲۴۶ پروژه دهیاری‌های استان با اعتبار ۳۶۴ میلیارد ریال در حوزه‌های بهسازی معابر، زیرسازی و آسفالت معابر، هدایت آب‌های سطحی، جدول گذاری، اجرای دیواره سنگی، سنگفرش معابر، احداث پل، غسالخانه، ساختمان دهیاری، پارک و فضای بازی کودکان و لایروبی مسیل‌ها در روستاها خواهیم بود.

کرمی افزود: همچنین با تلاش و همت مدیران دستگاه‌های اجرایی در این ایام شاهد بهره برداری از ۱۲۱ پروژه عمران روستایی با اعتبار سه هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال در حوزه‌های مختلف ازجمله احداث خطوط برق، توسعه شبکه انتقال برق، احداث پست هوایی، نیرو رسانی، پوشش تلفن همراه در روستاها، احداث مخزن آب، شبکه توزیع و آبرسانی به روستاها، اجرای طرح هادی روستاها، بازسازی ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده سراب و میانه، گازرسانی به روستاها، پرورش حیوانات گوشتی و آبزیان، احداث گلخانه، صنایع تبدیلی، احداث سردخانه، احداث زیرساخت‌های گردشگری، مرمت آثار تاریخی، احداث خانه بهداشت و مراکز سلامت روستایی، احداث مدارس و سالن ورزشی روستایی خواهیم بود.

وی با اشاره به خدمات نظام جمهوری اسلامی به روستاییان اظهار داشت: امروز تقریباً شاهد برخورداری ۱۰۰ درصدی روستاهای بالای ۱۰ خانوار آذربایجان شرقی از نعمت برق و بیش از ۹۷ درصدی جمعیت روستاییان از نعمت گاز و برخورداری بیش از ۹۰ درصدی روستاییان بالای ۲۰ خانوار از نعمت اینترنت هستیم.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: تا چندسال پیش برخورداری روستاییان از اینترنت یا پوشش تلفن همراه چندان معنا و مفهومی نداشت و شاید حدود ۷ یا ۸ سال قبل با مراجعه به روستاها چیزی در قالب بستر اینترنت و زیر ساخت‌های مخابراتی تلفن همراه در دسترس روستاییان نبود که خوشبختانه بسیاری از مشکلات این حوزه رفع شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=3329

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});