• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11

مجموعه تراکتورسازی امروز یک الگوی الهام‌بخش برای تمام صنایع است

  • کد خبر : 3351
  • 22 بهمن 1399 - 18:49
مجموعه تراکتورسازی امروز یک الگوی الهام‌بخش برای تمام صنایع است
یاز اکو - معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مجموعه تراکتورسازی امروز یک الگو الهام‌بخش برای تمام صنایع است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، سردار محمدرضا نقدی امروز در حاشیه افتتاح خط تولید دو تراکتور جدید (تراکتورهای مدل ۴۱۲۰ و ۴۵۵ ) در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: آنچه امروز ما به برکت سالروز آغاز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، شاهد بودیم، نتیجه یک مدیریت صحیح و یک راهبرد صنعتی و اخلاص مهندسان و کارگران عزیز مجموعه تراکتورسازی است که تلاش کردند و باور کردند که می‌توانند از پس صنعت بر‌آیند، می‌توانند مبدع و مبتکر باشند و دنباله‌رو نباشند تا صنعت‌مان را بومی کنند و دستمان پیش بیگانگان دراز نباشد.

وی افزود: یکی از اساسی‌ترین ابزار صنعتی که در کشاورزی کاربرد دارد با توجه به گستردگی کشاورزی در کشور، همین تراکتور است که الحمدالله می‌بینیم انقلاب بزرگی در مسائل صنعتی تراکتورسازی انجام گرفته است.

سردار نقدی گفت: روزهای اولی که از کارخانه تراکتورسازی در سال‌های گذشته بازدید کردیم، در دو دهه قبل فقط یک موتور خارجی تراکتور بود که آن را مونتاژ می‌‌کردند اما امروز انواع موتورها و تمام بخش‌هایش در این مجموعه ساخته می‌شود و همه ابزار و اجزای دیگر تراکتور را کاملا بومی کردند.

وی اظهار امیدواری کرد که مجموعه تراکتورسازی می‌تواند وارد شاخه‌های دیگر خودروهای صنعتی مورد نیاز کشور شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: مجموعه تراکتورسازی امروز یک الگوی الهام‌بخش برای تمام صنایع است و نماد غیرت مردم آذربایجان که ۲۹ بهمن سال ۵۶ تبریز آن عظمت را آفریدند، اینجا تبلورش را در صنعت می‌بینیم.

وی اضافه کرد: همت بلند و عزم استوار کارگران، متخصصان و مدیران تراکتورسازی برای داخلی‌سازی فعال است و امیدوارم بتوانیم با جوانانمان بیش از پیش به توسعه این صنعت اقدام شود.

وی یادآوری کرد: با انتخاب راهبرد درست باید نشان دهیم که ما می‌توانیم و باید بتوانیم هیچ چیز نمی‌تواند مانعی در برابر ملتی که می‌خواهد مستقل و آزاد باشد، مقاومت کند.

سردار نقدی، افزود: ملت ایران نشان داد، آسانی ذلت در مقابل دشمن و دست دراز کردن به سوی آن را بر سختی کار و تلاش و زحمت کشیدن برای تولید بومی، ترجیح نداد.

گفتنی است در این مراسم خط تولید تراکتورهای مدل ۴۱۲۰ و ۴۵۵ در این کارخانه رونمایی و سردار نقدی به همراه جمعی از مدیران استانی از تولیدات این مجموعه و بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.

شرکت تراکتورسازی ایران، سازنده انواع تراکتور، کامیونت و ابزار در تبریز در زمینی به وسعت ۴۰۰ هکتار قرار داشته و ظرفیت تولید ۲۰ هزار دستگاه تراکتور، ۳۰ هزار دستگاه موتور دیزلی، ۳۳ هزار تن انواع قطعات آهنگری و ۵۴ هزار تن انواع قطعات ریخته‌گری را در سال دارد که البته شرکت آهنگری آن از شرکت مادر جداشده و واگذار شده‌ است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=3351

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});